Nieuwe tools topic

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
3d mazter je hebt denk ik een punt. 25 echtenm zou vvoldoende moeten zijn. Echter bijna iedereen geeft het harde koppel op. Aandraaimoment op metaal. Wij hebben het aandraaimoment op hout nodig. Daar zit een groot verschil in. Is behoorlijk lager.
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Wim, bedoel je dat voor werken met hout je een sterkere machine nodig hebt of juist niet?
3d mazter, het ligt er ook aan hoe universeel je de machine wilt gebruiken, scharnieren in kistjes of dikke bouten door balken schroeven. Met mijn slagschroevendraaier kan ik m'n wielbouten los draaien :)
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Vandaag op een rommelmarkt deze meegenomen voor 50euro
20160813_121602.jpg20160813_121608.jpg

Volgens de verkoper was hij gebruikt voor makettes maar die werden nu met lasercut machines gemaakt, de machine had pas nog motor onderhoud gehad.
Wat mis ik hier nog bij want er zit helemaal niks aan losse onderdelen bij?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
Volgens Hegner hoort dit erbij:

Standard Equipment:
Each Multicut 1 Fretsaw (Scrollsaw) comes complete with the following accessories:-
1 x Pack of blades with 1 doz each grades 1,3,5,7,9 for wood cutting.
1 x Clock key for blade changing
2 x Blade Clamps fitted in machine
1 x Plastic table insert for fine cutting
1 x Toolkit including 2 x Hex (Allen) keys and 1x Tommy Bar.

Waarschijnlijk is het ontbrekende wel los te bestellen. Duitse bedrijven zijn wat dat betreft zeer betrouwbaar.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Het enige wat ik niet heb is de vierkant sleutel voor het vastzetten van de zaagjes. Inbus sleuteltjes heb ik meer dan genoeg, dus dat is het probleem niet, mogelijk zet ik er wel inbus boutjes in, dan heb ik die vierkant ok niet nodig.
Is er iemand die dezelfde machine heeft en die insert kan laten zien?
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Is gewoon los te bestellen. Of zoals ik gedaan heb bij hornbach zo'n ijzeren wieltje met draadeind eraan gebruikt heb je de sleutel niet nodig
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Niet nieuw, wel een aanwinst. :cool: Morgen maar eens wat slangen voor de afzuiging bestellen en dan kan hij aan het werk!

IMG_3716.jpg
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
IMG_20160814_211748.jpg
Sinds een paar dagen deze jongen in de schuur staan ter vervanging van de zelfbouw tafelzaag (obv een elektra Beckum bouwzaag). Al aardig wat mee kunnen zagen. Zeer tevreden over de bouwkwaliteit en de precieze afstelling van de langsgeleider. Nu nog een goed ontwerp maken voor een werktafel waar hij in verwerkt kan worden.
 

thomasgalenkamp

Actieve deelnemer
28 jul 2014
26
0
24
Zwolle
FullSizeRender 4.jpg
Een koopje via het geliefde marktplaats!
30 cm schaafbreedte met de zijstrijker en 40 met een gewone haakse geleider.
Gelukkig zit er ook een aanvoer bij dus de vingers zijn veilig bij dit beest!

De verkoper wat zo lief om hem met een kraantje op de aanhanger te zetten en thuis zo met de takel dr af gehaald.

Al met al erg tevreden mee!
 

RichardvE

Actieve deelnemer
3 jul 2013
50
0
Boskoop
Gaaf ding Thomas!

Heb zelf dit pakketje ontvangen uit Engeland:
9912a5e8-9ef2-453d-9525-a0f5228d077f.jpg

Nu nog even een verloopstekker erop en ik heb hem voor een spotprijsje.
Lang leve de Brexit...
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Kijk even goed of de Engelse stekker niet demontabel is. Vaak zit er een gewone Eurostekker in!
Hoe waren de kosten van machine en verzending t.o.v. NL?
Succes en veel plezier met deze prachtige machine. Ik heb 'm ook, maar dan uit Duitsland.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
Kijk even goed of de Engelse stekker niet demontabel is. Vaak zit er een gewone Eurostekker in!
Hoe waren de kosten van machine en verzending t.o.v. NL?
Succes en veel plezier met deze prachtige machine. Ik heb 'm ook, maar dan uit Duitsland.

Bij grotere machines waar aarde verplicht is zit vaak een zekering met losse draden in die Engelse stekker.
Dan kun je beter een verloopstekker gebruiken i.p.v. vervangen, voor als je moet terugvallen op garantie.
Mooie machine veel plezier ermee, ik ben ook benieuwd naar de prijs en verzendkosten.
Mvg,:).
 

thomasgalenkamp

Actieve deelnemer
28 jul 2014
26
0
24
Zwolle
@ronald l. Het betreft een beuving met doorvoer en zijstrijker van holzher (waarschijnlijk niet origineel aan de machine maar wel een erg leuke toevoeging wat mij betreft)

Erg mooie machine inderdaad, ben ook wel benieuwd naar de verzendkosten eigenlijk!
 

RichardvE

Actieve deelnemer
3 jul 2013
50
0
Boskoop
Bij grotere machines waar aarde verplicht is zit vaak een zekering met losse draden in die Engelse stekker.
Dan kun je beter een verloopstekker gebruiken i.p.v. vervangen, voor als je moet terugvallen op garantie.
Mooie machine veel plezier ermee, ik ben ook benieuwd naar de prijs en verzendkosten.
Mvg,:).

Er zit een zekering in de stekker. Eventueel zou ik een nieuwe kabel + EU stekker voor een paar tientjes bij Bosch kunnen bestellen, maar ik heb gekozen voor een verloopstekker (4 euro bij Conrad) ivm garantie. Wel een die het vermogen aankan ;-)

Zaag: 625 euro.
Verzendkosten waren 32 euro (max 80 kg).

Maar die prijs varieert per dag ivm de koers van de pond tov de euro. Koerswisselingen zijn dus voor eigen risico maar dat kan altijd uit volgens mij. ;-)
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Zo, dat is een mooie prijs. Mooi neveneffect van de Brexit. Na verloop van tijd wordt dat wel weer anders, want dan moeten de Britten zelf ook weer duur inkopen.
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Ja dat is erg goedkoop zelfs, In Duitsland kost hij 713.- geloof ik, waar heb je hem besteld?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.