Nieuwe tools topic

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
2x Bessey Revo KRV100 klemmen.
Deze kosten wel wat, maar 1e wat in mij opkwam toen ik deze uit de doos haalde was: wauw!
Grote, stevige klemmen waar ik nog veel plezier aan zal beleven :)

Nu nog een beetje sparen voor een setje bij te kopen.
Alleen spijtig dat de klemmen van 1250mm geen verstelbare kop hebben, 1500mm is dan weer ineens teveel :)
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Alleen spijtig dat de klemmen van 1250mm geen verstelbare kop hebben, 1500mm is dan weer ineens teveel :)

Net door die verstelbare kop is de overlengte die je zou hebben veel minder onhandig, want je kan hem aan twee kanten kwijt. Ik klem kastjes van 60cm breed (ook) met mijn KRV1500's, dan heb je 45cm uitsteek naar elke kant (of assymetrisch, indien gewenst). Ik plaats die dan meestal ook onderaan, tegen de grond/tafel, zodat ze minder hard in de weg zitten. Bovenaan/hoger gebruik ik dan de KRV1000's die minder hard uisteken.

Ik koos voor KRV1000's + KRV1500's inclusief de koppelstukken om zo ook lengtes van 2500mm te kunnen klemmen. Hetgeen ondertussen al van pas is gekomen!

Nu nog eens zo'n mooi rekje er voor ineenknutselen...
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
Sinds vandaag ben ik ook (een van de vele) eigenaar van een Scheppach HM2, wat een leuk ding zeg! Mijn vorige aankoop van een combi viel zodanig tegen dat ik verder heb gekeken naar wat groters en beters. Vooral de vooruitgang van 15cm vlakbank naar 26cm was 1 van de belangrijkste punten. Nu nog een plekje er voor vinden en alles beetje schoonmaken en afstellen.
De aanbouwstukken die er bij zaten waren meteen de voor mij waarschijnlijk meest gebruikte, namelijk zagen, frezen en een langgatboor.
DSC_1164.jpg
 

Bijlagen

  • DSC_1164.jpg
    DSC_1164.jpg
    98,5 KB · Weergaven: 709

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Bij Cranenbroek weer wat geld achtergelaten. Een groffe zaag (7 tpi) en een aantal Stanley lijmklemmen. De grootste versies van deze klemmen had ik al. Ze bevallen me uitstekend! Weinig geld voor veel klemkracht. De werksokken heb ik niet op de foto gezet :)

IMG_4380.jpg

IMG_4381.jpg
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Cranenbroek rules. Je hebt er ook metalen sergeanten van 2 meter ofzo voor nog geen tientje per stuk. Daar kan geen Bessey tegenop.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Ha, Bijtel, ook fan van de gele Stanleyklemmen zie ik. Heb er recent enkele bijbesteld via nederlandse webshop, want ik België vind ik ze nergens meer in de bouwmarkten. Ze zijn vervangen door grijze Stanleyklemmen die veel zwaarder en dus lomper zijn.
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
340
179
's-Hertogenbosch
Vandaag kwam dan ook mijn nieuwe aanwinst binnen, en wat een bakbeest.
Zeker een verbetering ten opzichte van mijn oude ''moordmachine''

De zaagtafel/afkortzaag die ik uit mijn opa's schuur heb was destijds erg leuk, maar echt bruikbaar toch niet echt. Herhaaldelijke zaagsnede daar was geen spraken van. 8cm werden al vaak stroken die begonnen met 7,8cm tot 8,2 cm en dat op 50cm lengte of iets dergelijks. Ook was het kantelen van het zaagblad niet mogelijk etc..

Na wat afstellen heb ik tot nu toe een lengte van 150cm geschulpt en er zit van begin tot eind géén verschil, ook verstek zagen is easy peasy.
Normaal kon ik een hele dag lang aantobben met mijn afkort zaag en dan kon ik het resultaat wat ik nu behaal in 3 minuten niet evenaren.
Happy:D

zaagtafel.jpg
zaagtafel 2.jpg
DSC_0328_1.jpg

Op de eerste twee foto's zie je ook blauwe frame's dit word waarschijnlijk mijn nieuwe werkbank.
Bijna vakantie en dan ga ik met mijn nieuwe dewalt dw745 hopelijke mooie projectjes maken en als ik niet vergeet foto's te maken dan post ik ze ook nog haha.
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Ziet er goed uit, Bartvdl. Precies om deze reden probeer ik dit topic te vermijden, nu wil ik nog wat graager deze zaag. Moest je veel afstellen?
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
340
179
's-Hertogenbosch
Ik heb de 90/45 graden aanslagdingetjes een fractie verschoven en bij de langsgeleider een boutje ook een fractie van een millimeter. Voor de rest is hij super, zover ik kan beoordelen ben ee nog geen deskundige in. Maar echt mooie zaag vind ik
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Vandaag kwam dan ook mijn nieuwe aanwinst binnen, en wat een bakbeest.
Zeker een verbetering ten opzichte van mijn oude ''moordmachine''

De zaagtafel/afkortzaag die ik uit mijn opa's schuur heb was destijds erg leuk, maar echt bruikbaar toch niet echt. Herhaaldelijke zaagsnede daar was geen spraken van. 8cm werden al vaak stroken die begonnen met 7,8cm tot 8,2 cm en dat op 50cm lengte of iets dergelijks. Ook was het kantelen van het zaagblad niet mogelijk etc..

Na wat afstellen heb ik tot nu toe een lengte van 150cm geschulpt en er zit van begin tot eind géén verschil, ook verstek zagen is easy peasy.
Normaal kon ik een hele dag lang aantobben met mijn afkort zaag en dan kon ik het resultaat wat ik nu behaal in 3 minuten niet evenaren.
Happy:D

Bekijk bijlage 52046
Bekijk bijlage 52047
Bekijk bijlage 52048

Op de eerste twee foto's zie je ook blauwe frame's dit word waarschijnlijk mijn nieuwe werkbank.
Bijna vakantie en dan ga ik met mijn nieuwe dewalt dw745 hopelijke mooie projectjes maken en als ik niet vergeet foto's te maken dan post ik ze ook nog haha.

Mooie aanwinst, zal je zeker nog veel genot van hebben :)
Hoe heb je die stukken van 45° juist gezaagd?
Via de langsgeleider? Of met je aanslaggeleider?
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
90
West-Friesland
Vandaag kwam dan ook mijn nieuwe aanwinst binnen, en wat een bakbeest.
Zeker een verbetering ten opzichte van mijn oude ''moordmachine''
De zaagtafel/afkortzaag die ik uit mijn opa's schuur heb was destijds erg leuk, maar echt bruikbaar toch niet echt.
Mooie zaagmachine, veel plezier ermee.
Als je de oude "moordmachine" goed afstelt en alleen als afkortzaag gebruikt is deze toch nog goed bruikbaar?
Mvg,:).
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
@DenDeze: ik heb dezelfde test uitgevoerd met mijn DW745 en heb het met de verstekaanslag gedaan.
Vind hem zelf nog wel een beetje wiebelig, dus wellicht dat ik voor in de geleidersleuf nog van hardhout iets maak. Maar als je met de aanslaggeleider een beetje speelt dan merk je snel genoeg wat werkt om de hoek juist te krijgen.
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
340
179
's-Hertogenbosch
@spaander: ja dat is zeker waar, maar naast die combi heb ik nog een eenvoudig afkortzaagje. Ik zal er eens tijd in moeten steken.

De verstek heb ik gemaakt met de langsgeleider. Eerst een lange strook aan twee kanten afschuinen en dan met de aanslaggeleider de 4 stukjes gezaagd.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
@DenDeze: ik heb dezelfde test uitgevoerd met mijn DW745 en heb het met de verstekaanslag gedaan.
Vind hem zelf nog wel een beetje wiebelig, dus wellicht dat ik voor in de geleidersleuf nog van hardhout iets maak. Maar als je met de aanslaggeleider een beetje speelt dan merk je snel genoeg wat werkt om de hoek juist te krijgen.

Die aanslag wiebelt bij mijn DWE7491 ook wel een beetje.
Hoe stel je deze dan in om deze 4 stukjes precies op dezelfde afstand 45° te zagen? Klem je er nog een blokje tegen?
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Ik zie ze al maanden daar, verschillende maten tot wel 3 meter geloof ik. Ik ga wel altijd naar Dongen, miss verschilt het per locatie?

Ik ben er afgelopen maandag nog geweest en ik heb ze eerlijk gezegd ook nog nooit gezien. Waar liggen deze dan? ik moet er nog een stel bij hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.