Nieuwe tools topic

Atmoz

Actieve deelnemer
Hierbij mijn nieuwe aanschaffen.

Dit keer geen elektrisch gereedschap, maar mooie hand-tools:

Lie-Nielsen_No8.jpg


Grtz,

Atmoz
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Speciaal gekocht omdat hij ze zo goed/fijn vind :p

Ach, we gaan toch allemaal uit van ervaring van anderen ;)

Nr8, zodeju das een maatje. Heb net een 4 en 5 binnen via marktplaats.
Moet ze alleen opknappen, maar voor die prijs (samen €45) laat ik ze niet liggen.
Ik ga ze niet gebruiken, maar wil er een mooie display kast voor maken.
Krijg ik ook eens wat kunst in de woonkamer, die wordt nu gedomineerd door schilderijen van me vrouw :p
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
En zwaar! Wat een gewicht (en lengte) :cool:

Die zagen zijn dezelfde Japanse zagen als de Samurai-Carpenter gebruikt. Speciaal gekocht omdat hij ze zo goed/fijn vind :p
Ze voelen alleen (zeer) licht aan, ik hoop dat dat de bedoeling is...

Greetz,

Atmoz

Die Dozuki lijkt qua verpakking wel wat op de mijne, net even anders maar ik zie dat het ook eentje is die je aan de punt van de houder lostikt om een blad te verwisselen.
Die van mij is van Dick tools en die is heel goed vind ik, ik hoop dat die van jou ook bevalt.
Mooie schaaf trouwens.


P1000753 [640x480].JPG
 
Laatst bewerkt:

RPVL

Actieve deelnemer
21 sep 2015
121
0
En zwaar! Wat een gewicht (en lengte) :cool:

Die zagen zijn dezelfde Japanse zagen als de Samurai-Carpenter gebruikt. Speciaal gekocht omdat hij ze zo goed/fijn vind :p
Ze voelen alleen (zeer) licht aan, ik hoop dat dat de bedoeling is...

Greetz,

Atmoz

Dat is even wennen, maar straks wil je niet anders :)
 

Arjen Bosse

Actieve deelnemer
22 jun 2016
227
48
Hij staat al even in de schuur maar bij deze.
M'n nieuw Triton TWX 7 Workcentre met zaagmodule freesmodule, MOF001 bovenfrees en lamellenfrees. Daarbij zitten er nog wat accessoires. Mijn ervaring zal ik in een review neerzetten op de daarvoor bestemde plek. Tot nu toe ben ik redelijk tevreden.
 

Bijlagen

  • IMG_0338.jpg
    IMG_0338.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 469
  • IMG_0342.jpg
    IMG_0342.jpg
    84,2 KB · Weergaven: 472
  • IMG_6352.jpg
    IMG_6352.jpg
    100,2 KB · Weergaven: 466

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Omdat ik voor een 'langzaamaan' projectje (minimalistisch tafeltje) ronde houten pootjes wil gaan gebruiken werd het toch een tijd om te kijken of dat houtdraaien echt zo leuk is als men zegt. Wel nu, het is inderdaad erg leuk, maar het heeft een flinke leercurve! Via marktplaats heb ik een tweedehands Güde draaibankje gekocht. De spullen zagen er nog zeer prima uit en aangezien er een vierklauw bijzat zit ik voorlopig even goed.

IMAG0787.jpg

M'n eerste projectje! Mochten er onverlaten m'n schuur willen leegroven krijgen ze nu klop met een stuk eiken :eek:
IMAG0789.jpg

Ik had een set beitels besteld bij HBM, maar die worden dus goed bot aangeleverd. Na een beetje slijpwerk en wat experimenteren met de stand van de beitel en de leunspaan, wordt de behoefte aan schuren al een stuk minder:

IMAG0788.jpg

Ook al is het geen professioneel spul, voor mij is het voorlopig meer dan goed genoeg. Met twee weken vakantie voor de boeg staat er in ieder geval nog een kloppertje voor beitelwerk op het programma :)
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.063
109
naar aanleiding van het topic over de hoekaanslag, zelf maar eens wezen knutselen.
Aanslag.jpg
Aanslag2.jpg
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.063
109
Ziet er niet slecht uit! Hoe het je het gemaakt? En uit welk materiaal?

gemaakt van aluminium 10x100x280 mm
handvat gaten geboord en uitgeslepen.
metaal stripje pas geslepen, twee gaatjes getapt m6.
twee vleugelmoertjes, dacht van dewalt:confused:
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Kon het niet laten zat er al zeker al 3 jaar naar te staren ..... vond het steeds te duur maar ben gezwicht eindelijk ik heb 'm .......totaal overbodig ,decadentie ten top
maar wat een beauty wat een dotje die sexy hammer van LN
IMG_0740.jpg

-Een zeer bekend forumlid vroeg mij wat ga je ermee doen ?
Eeuh Hoezo ,wat ga je ermee doen ??? :D

Vandaag een nieuwe aankoop gedaan op de open dag hout : een lijmpotje
lijmpotje.jpg
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Ik durf het bijna niet te vragen - maar ben dan ook weer te lui om het op te zoeken - maarreuh, waarvoor dient een dergelijke hamer eigenlijk?

(Neen, geen "mooi wezen" grapjes te vinden hier)

Vooral bij die overmaatse platte schroevendraaierkant kan ik me écht niets inbeelden, maar bon, ik ben dan ook geen handbewerker.

(Neen, geen "ge snijdt toch regelmatig in uw vingers!?" grapjes te vinden hier)

Zelf ook een belangrijke knoop doorgehakt (hoewel ik er maar één jaar van heb wakker gelegen): na veel te lang een groene Bosch deltaschuurmachine te hebben mishandeld (*), evenals mijn polsen, longen, en geestelijke gezondheid, en na veel te lang mijn internetconnectie te hebben mishandeld in de zoektocht naar een valabel alternatief, vorige week overstag gegaan: Amazon - spits to the side - had 'm tijdelijk voor 400EUR, dus nu staat hier een Mirka Deros te blinken. De set met 125 en 150mm schijf. Enfin, 'blinken'. Hij heeft al aardig wat meters gelopen. Eerste impressie(s):
. met oorschelpen op hoor je'm geeneens draaien (ik ben omzeggens doof, dus dat helpt, maar dit terzijde). De stofzuiger daarentegen…
. Wanneer Duitsers stofvrij zeggen, dan is het stofvrij. Geen 98%, geen 99,7%, geen bijkanst noch ok-toch-niet-helemaal, maar wel voor de volle 100%. Zonder zever (het deel waar ik vaak moeite mee heb). Ik moet er wel bij vertellen dat ik een beschermpad gebruik (je moet een oen zijn om dat niet te doen, maar dit wederom ter zijde), wat blijkbaar ook helpt om stofvrij te werken. Let wel op: als je een Abranet-vel van fijne korrel verwijdert, dan komt er wel een klein stofwolkje uit het papier.
. Met korrel - allez, gaas - 320 kan ik hout er mee laten blinken. In seconden.


(*) Niet kapot te krijgen, overigens.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ik durf het bijna niet te vragen - maar ben dan ook weer te lui om het op te zoeken - maarreuh, waarvoor dient een dergelijke hamer eigenlijk?

Het is een Lie-Nielsen Cross Peen Hammer:

Small hammer in classic English style for universal use. For exact assembly and inlay work or for making fine adjustments to your plane blades. The narrow head is ideal for tight spaces, while the tapered end allows high-precision work. The face is slightly convex. Cherry wood handle.

Zie voor meer uitleg:

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.