Nieuwe tools topic

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
En mijn pakketje uit China is ook weer binnen.
20160308_144710.jpg20160308_144628.jpg

Jammer dat de passende spanwartel niet op voorraad is en nu een leverperiode heeft in week 14:p
 
P

Pel

Guest
Zo te zien zit er nog een dikke braam aan de gegoten kant, maar met de vijl is die er ook zo van af, ben benieuwd hoelang deze Chinese frezen scherp blijven?

Groet Pel.
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
een braam kan ik niet vinden, wel hebben ze een beetje''geknoeid'' met de verf op de gegotenzijde, wellicht dat het dat is? a
As de spanwartel binnen is eens kijken in hoeverre hij trillingsvrij draait.
Geen idee hoelang ze scherp blijven, maar voor een verschil van ong 130 euro met eenzelfde frees in Nederland durf ik het wel aan!
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Mooi freesje hoor! Op de foto dat ie in je hand ligt lijkt het wel chinese taal.
Ik gok dat ie lang genoeg scherp blijft om zijn geld op te brengen. ( weet het eigenlijk wel zeker)
Kan ook niet missen het is een echte Arden!

Overigens, je schrijft 'mijn pakketje uit china'
Kijk nog eens goed op de envelop, want ik kreeg gisteren een bandenspanningsmeter binnen, en dat was verstuurd met Post.nl.
Afzender: China Brands Rotterdam;)
Ding koste een brokdeel van wat dezelfde dingen hier in de winkel kosten.
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
@ lemen, ik kan geen chinees lezen, echter kan ik evengoed nergens een afzender vinden in andere taal dan chinees, dus het zal wel kloppen dan denk ik?
totaal moet ik er circa 40 meter mee frezen in eiken en als hij dat haalt vind ik het allang goed, zeker omdat dezelfde hier toch echt een stuk duurder was.

@Wim Kluck, ik heb hem via aliexpress besteld: http://nl.aliexpress.com/item/45-Deg-Tenon-Router-Bits-1-2-2-11-16-1-2-Shank-Arden-A0308058/32264362071.html

Hij voelt degelijk en scherp aan en voor de prijs kan ik er geen breuk aan vallen denk ik.

Heb zelf nog een bolkopfrees op het oog voor het maken van de profiel lijsten:http://nl.aliexpress.com/item/Core-Box-Router-Bit-1-2-3-1-2-Shank-Arden-A0502678/32267179229.html?spm=2114.13010208.99999999.261.J4Jlua
Deze bestel ik na verwachting zodra de spanwartel binnen is en ik hem heb kunnen testen.

Met vriendelijke groet,
woody
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Lekkere Zaag Viepert.
Goed gedaan, je maakt zelf de deuren dus je vrouw vond het ook een 'nuttig' cadeau natuurlijk.:)
Komt je ook weer van pas als je nog een werkbank enz gaat maken.
 

WR1944

Oud hout
Ik heb de Veritas low-angle block plane al enige tijd in huis maar ik heb het nog niet goed kunnen testen op het punt waar de schaaf op uitblinkt: kops hout. Maar je kunt er natuurlijk ook andere dingen mee doen.
De schaaf voelt natuurlijk zeer degelijk aan, is goed afgewerkt en wat recht en haaks moet zijn is van zelf sprekend in orde. Omdat de schaaf zo klein is moet je goed opletten waar je je vingers laat. Voor je het weet verdraai je één van de messing knoppen of gaat de beitel iets uit het lood staan. Maar als je dat eenmaal door hebt is het een lekker schaafje voor kleine laatste hand dingetjes.
Ik had een veel goedkopere schaaf van min of meer identieke afmetingen en het formaat beviel me wel, niet de schaafresultaten. Maar de Veritas ging na het schoonmaken (anti roest coating) en wat naregel werk als een speer. Mooie krullen en minder uitbraak als de nerf wat raar loopt. Normaliter staat een No 4 stand by op m'n werkbank maar die schaaf gaat gezelschap krijgen. Misschien wordt het ook tijd voor een echte No 4 alhoewel de uitvoering van Bucks Brothers me redelijk goed bevalt.

P1010144q.jpg

P1010143q.jpg

P1010142q.jpg
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Lekkere Zaag Viepert.
Goed gedaan, je maakt zelf de deuren dus je vrouw vond het ook een 'nuttig' cadeau natuurlijk.:)
Komt je ook weer van pas als je nog een werkbank enz gaat maken.

Yep, ga de deuren toch zelf maken. Kozijn laat ik wel doen.
Na lang discuseren met de vrouw, wilde ze toch de deuren geschilderd hebben.
Dan vind ik het helemaal zonde van het prijskaartje en het hardhout.
Dus we gaan ze gewoon van douglas maken waarschijnlijk.
Nu alleen nog een vandikte bank, zit te denken aan de 12" HBM vlak/van bank.
 

Martijn.

Actieve deelnemer
15 okt 2014
69
0
Yep, ga de deuren toch zelf maken. Kozijn laat ik wel doen.
Na lang discuseren met de vrouw, wilde ze toch de deuren geschilderd hebben.
Dan vind ik het helemaal zonde van het prijskaartje en het hardhout.
Dus we gaan ze gewoon van douglas maken waarschijnlijk.
Nu alleen nog een vandikte bank, zit te denken aan de 12" HBM vlak/van bank.

ik weet niet hoe authentiek je die deuren in gedachten hebt maar ik kan je uit ervaring vertellen dat paneeldeuren op kleine machines een heel gedoe zijn om te maken ;-)
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
He Toxiq, ik heb wel gezocht, alleen Bosch kent een stysteem waarbij de wartel in de moer vast zit,
178746.jpg


deze heb ik tot nog toe nog niet op aliexpres gevonden.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
http://nl.aliexpress.com/item/45-Deg-Tenon-Router-Bits-1-2-2-11-16-1-2-Shank-Arden-A0308058/32264362071.html[/URL]

Heb zelf nog een bolkopfrees op het oog voor het maken van de profiel lijsten:http://nl.aliexpress.com/item/Core-Box-Router-Bit-1-2-3-1-2-Shank-Arden-A0502678/32267179229.html?spm=2114.13010208.99999999.261.J4Jlua

Die frees is ongeveer dezelfde prijs als de mijne van MLCS.
Al versturen die niet gratis.

Die bolkopfrees lijkt me erg duur. Kost een paar euro bij Ecotools. Een goede een paar tientjes verwacht ik.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
@Bijtel. Die verstekverlijmfrees van u kost bij uw adres $10 dollar meer. Hij heeft er een met een diameter van ongeveer 7 cm. Hetzelfde geld voor de holprofielfrees die u aanhaalt. Ongeveer 7 cm, die zie ik bij ecotools niet.
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
@Bijtel,

De bolkopfrees is voor chinese begrippen inderdaad aan de prijs, hij is echter 78.2mm(D) x 41.50mm(H) deze heb ik in Nederland nog niet kunnen vinden.

Overigens word de verstek-verlijmfrees in Nederland in het zelfde formaat ook verkocht echter kom je dan uit bij een frees van 130 euro ex verzendkosten..
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Net wat uitbreiding gescoord voor in de schuur, zodat het minder stoffig wordt en ik niet zoveel (heel relatief, ik weet het..) slangen hoef te wisselen:

IMG_1439.jpg

Met slang, zuigmondjes, slangsteun en: longlife zak! :D
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Komplete set met de machine + systainer met toebehoren en nog 2 dozen lijmpuck's.

Sow...dit is toch wel weer een heel aardig stukje machine die Festool op de markt heeft gezet hoor , kantenlijmen is echt een fluitje van een cent met dit ding !
Ik had nog wat restjes kant liggen in witte ABS, masief beuk 2mm en masief notelaar 1mm , alles als een fluitje van een cent !

Wow ! Ben al enige tijd enorm geïnteresseerd in dit ding, maar de prijs in combinatie met de onbekendheid qua werken en presteren ervan heeft me tot nu toe weerhouden. Super cool om zo uit eerste hand de resultaten te mogen aanschouwen.

Ik plan nog zelf een stationairtafeltje te bouwen voor dat ding waar ik ook onder 45° kan verlijmen , tekeningen/ontwerp zijn in de maak.

Ik zeg: maak er maar een topic van. Eén volger heb je alvast :cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.