Na-isoleren woning en vragen over subsidies.

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
in Nederland is het vrij normaal dat bij een bepaalde wijziging de eerste 25% het volle pond betalen de volgende 50% een beetje worden geholpen en vanaf daar de regeling een tijdje erg gunstig wordt.
de laatste 5% dwarsliggers wordt meestal met rust gelaten maar heeft een enorm probleem als ze iets willen.

om te vergelijken kijk maar ens wat er gebeurd als je nog een ongesaneerde olietank in de grond heb zitten en je wilt deze legaal verwijderen tijdens een verbouwing
Of als je nog steeds je asbest dak niet hebt gesaneerd.

afwachten loont meestal in dit land
soms qua kosten maar ook heel vaak omdat de oplossingen al doende vaak beter en effectiever worden.

De huidige snelle prijsstijging had 2 jaar geleden niemand gelooft en het is overigens ook niet zo dat dit je niet treft als je geen gas stookt. elektra is net zo goed ook veel duurder geworden.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Even terugkomend op de oorspronkelijke vraag. De werkzaamheden zijn inmiddels begonnen. Ik had deze week een paar dagen vrij, dus kon ik een mooie slag slaan met het slopen.
Al het oude gips is er inmiddels af, wat lastig is om alle schroeven weer te vinden.

Daarna is het weer opbouwen met de nieuwe voorzetwanden.

20221216_105634.jpg
20221216_105624.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Zeker weten! Ik vind nu ook veel tochtgaten die we toen niet goed hebben aangepakt. Ik ben er nu fel op om alles tochtdicht en goed te isoleren, zodat het er jaren tegenaan kan. Ook het kabelwerk gaat op de schop. Zo word coax vervangen door ftp en extra stopcontacten her en der.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Zeker weten! Ik vind nu ook veel tochtgaten die we toen niet goed hebben aangepakt. Ik ben er nu fel op om alles tochtdicht en goed te isoleren, zodat het er jaren tegenaan kan. Ook het kabelwerk gaat op de schop. Zo word coax vervangen door ftp en extra stopcontacten her en der.
Goed plan, zorg wel dat je dozen ook fatsoenlijk dampdicht afgewerkt worden
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
454
94
Ik probeer altijd de dozen voor het dampscherm te krijgen. Het beetje lek wat er her en der ontstaat langs de leidingen zal wel loslopen. Het is geen spacestation. En de schil natuurlijk goed dicht.
Hoeveel isolatie plaats je nu?
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
De dozen helemaal dicht afsluiten houd ik me niet heel erg mee bezig. 100 procent dicht krijg ik het toch niet. Bij nieuwbouw is het misschien een ander verhaal, maar mechanische ventilatie heb ik hier niet, dus dat vind ik niet zo'n probleem.


Hoeveel isolatie plaats je nu?
Er zat 9cm rockwool in, en ik plaats er nog eens 9 voor. Dus 18 cm totaal.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.