Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Mijn nieuwste aanwinst, met dank aan forumlid tuoh! :D

IMG_1567.jpg

Nog wel even met de beitels aan de slag, en dan kan ie in gebruik genomen. :D
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Ziet er goed uit Klaas, en ook nog twee beiteltjes erbij, ik vraag me af of de beitel mesjes nog los verkrijgbaar zijn van die verchroomde beitel, die zit met een schroefje vast, er zitten karteltjes in gefreesd om het mesje op zijn plaats te houden? Of heeft Stanley toendertijd dat zo gemaakt om het makkelijker te kunnen slijpen en wetten?

Groet Pel.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Ziet er goed uit Klaas, en ook nog twee beiteltjes erbij, ik vraag me af of de beitel mesjes nog los verkrijgbaar zijn van die verchroomde beitel, die zit met een schroefje vast, er zitten karteltjes in gefreesd om het mesje op zijn plaats te houden? Of heeft Stanley toendertijd dat zo gemaakt om het makkelijker te kunnen slijpen en wetten?

Groet Pel.

3 beitels zelfs, er zit er ook nog 1 in de schaaf zelf. Die met het schroefje heeft inderdaad kartels op het gedeelte met de vouw, ik denk dat dat voor beide doeleinden is. En voor het op z'n plek houden en voor het slijpen. Maar of er nog losse mesjes verkrijgbaar zijn, dat durf ik niet te zeggen. Ik denk/hoop dat alle soorten wisselmessen, mits een gat van ongeveer de juiste diameter, passen. :)
 

ImNaiki

Actieve deelnemer
21 jul 2013
97
0
Nederland
Mooie aanwinst... Ben nog steeds jaloers....:eek: Die krengen (excuse my language :p ) zijn of moeilijk te krijgen of aan de prijzige kant....
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Kijk wat ik vanochtend op een rommelmarkt gevonden heb:
IMG_20160417_124318.jpg
Totale kostprijs: 1 euro! Dus mensen, vergeet Marktplaats of 2dehands.be. Op rommelmarkten moet je zijn voor de koopjes.
 
P

Pel

Guest
De beitel is zonder meer goed Bossy, maar de zaag daar heb ik mijn twijfels bij, ik heb vroeger ook eens zo'n zaag gehad, denk ik? Ik heb ze na veel ergernis in de vuilnisbak gegooid, het handvat staat teveel omhoog gericht, daardoor ga je de tanden automatisch in het hout duwen, waardoor de zaag gaat stoten. Dit is onder voorbehoud natuurlijk, het kan natuurlijk ook een andere zaag zijn, maar hij lijkt er verrekkes veel op.

Groet Pel.
 

Remco1980

Actieve deelnemer
1 jan 2016
60
0





De vangst van de afgelopen 5 weken.Allen gered van een wisse dood op de vuilstort.
Met een leuke verrassing verstopt in de houten nooitgedagt schaaf.Een beitel en keerbeitel van Eskiltuna Berg.
 
P

Pel

Guest
Nou dat is dan een zeer goede vangst Remco, ga je zo af en toe naar de milieustraat, of is het nog een ouderwetse stortplaats?

Groet Pel.
 

Remco1980

Actieve deelnemer
1 jan 2016
60
0
Serieus.Ik werk op invalbasis hier op t stort.er is een inzamelpunt voor de kringloop en daar brengen mensen soms de meest uiteenlopende dingen. Waaronder gereedschap.Wat ik leuk vind houd ik achter en koop dit via hun voor een habbekrats.

De onderste van de 2 zagen is een pax.
 
Laatst bewerkt:

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Wow, wat een vangst, Remco. En dit lag allemaal op het stort? Ook de grondschaaf?

De beitel is zonder meer goed Bossy, maar de zaag daar heb ik mijn twijfels bij, ik heb vroeger ook eens zo'n zaag gehad, denk ik? Ik heb ze na veel ergernis in de vuilnisbak gegooid, het handvat staat teveel omhoog gericht, daardoor ga je de tanden automatisch in het hout duwen, waardoor de zaag gaat stoten. Dit is onder voorbehoud natuurlijk, het kan natuurlijk ook een andere zaag zijn, maar hij lijkt er verrekkes veel op.

Groet Pel.

Inderdaad, Pel, de beitel is een Eskilstuna. Ben benieuwd of die echt zo goed zijn als iedereen beweert. Over de zaag had ik ook mijn twijfels, en terwijl ik ze aan het terugleggen was zei de verkoper: "Neem maar mee". Dus ja, als het geen kwaliteit is ben ik niks kwijt. Sowieso nuttig om mijn zaagslijpkunsten op te oefenen. En als het niks wordt, maak ik er wel schraapstalen van.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Serieus.Ik werk op invalbasis hier op t stort.er is een inzamelpunt voor de kringloop en daar brengen mensen soms de meest uiteenlopende dingen. Waaronder gereedschap.Wat ik leuk vind houd ik achter en koop dit via hun voor een habbekrats.

De onderste van de 2 zagen is een pax.

Remco: zo verenig je het nuttige met 't aangename, da's heel goed bekeken.....
Als je er een jaartje werkt heb je een heleboel gereedschap.
 

Remco1980

Actieve deelnemer
1 jan 2016
60
0
Komt vaak bij oudere mensen vandaan.En die willen t "gedoe" van marktplaats niet.Heb t wel eens aangegeven,maar ze hebben dr geen zin in.Maken ze liever iemand gelukkig,zeggen ze.En dat lukt vaak wel😊
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.