Meld hier je nieuwste hand gereedschap aanschaf !

ericbijsma

Actieve deelnemer
15 mei 2008
148
0
skydrive.live.com
Vandaag (na 15 jaar ) wwer eens bij de rommelmarkt 10 km verderop gekeken.

En zowaar, nog een mooie Nooitgedagt beitel op de kop getikt evenals een 45 graden verstekhaak van Nooitgedacht, nog nieuw in verpakking.

6 euro totaal dus dat valt weer mee
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
die nooitgedagt schaaf toch maar laten liggen, zag er bij nadere inspectie maar erg pover uit. Zelfs al zou ik er een nieuwe beitel opzetten. Ik restaureer mijn stanley no 4 wel tot in de puntjes :)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.064
1.695
Terkaple
www.woodworking.nl
Even heel wat anders, weet iemand misschien wat er met de starter van dit grootste draadje van het forum aan de hand is? Mid december heeft hij voor het laatst ingelogd en tot die tijd was hij zeer actief op het forum. Ik heb hem de tweede week januari een mailtje gestuurd maar niks op terug gekregen. Heel vaag staat mij bij dat Hans wel eens overwinterde in Spanje, iemand die hem persoonlijk kent die wat meer weet misschien??

jaap
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Gisteren een pakje binnengekregen van Dick,...
Voor de restauratie van een antieke kast had ik parelmoer nodig, dat heb ik bij Dick besteld.
Maar daar hebben ze zo'n mooi minischaafje en ik was echt aan een nieuwe zaag toe :)
Ik heb de zaag en het schaafje even uitgeprobeerd en dat lijkt goed.
De zaag wil ik gebruiken voor (zwaluwstaart)verbindingen maken.
Het schaafje doet het goed, al is het afstellen van het beiteltje lastig.




Kor

Attached files
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Deze morgen gearriveerd met de postman.

Een iwasaki-kloon vijl en een swertfish raspje (nog eentje onderweg).

Van de iwasaki's wordt gezegd dat ze enkel goed zijn voor hard hout, maar heb ook even op ceder geprobeerd en werkt zeker ook, alleen moet je het vijltje dan onder een andere hoek houden.

5427403737_571405b527_z.jpg


5428008634_91532195ce_z.jpg


Ik ga zeker nog van die iwasaki's bij bestellen.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Geert

Dat is een aardige verzameling gereedschap. Daar heb je vast veel zegeltjes bijgekregen. ;) Heb je het allemaal in een keer gekocht? Als het voor een project is dan ga ik nu op de foto's zitten wachten.

Heel veel klusplezier van Hugo
 

Geert Schoonhoven

Actieve deelnemer
Nee ik heb het niet allemaal in 1 keer gekocht hoor. Dat vind ik eigelijk ook helemaal niet leuk. Ik geniet elke keer weer als ik een nieuwe aankoop ga doen. even lekker door de shop wandelen en elke keer zie ik dan wel weer wat nieuws. Ik weet wel altijd van tevoren wat ik wil kopen.
Ook is het niet allemaal voor 1 specifiek project gekocht. Ik heb er al wel een aantal in mijn hoofd maar het komt er steeds niet van. Ik moet eerst nog een nieuwe schutting plaatsen, een schuurtje voor de fietsen en het kinderspeelgoed bouwen en een speeltoestel in de tuin plaatsen. Ook wil ik eind dit jaar graag met een echte werplaats/atelier beginnen en krijgt mijn lieve broertje volgende maand de sleutel van zijn nieuwe woonhuis. Ook hier is voor mij als klusser en schilder weer werk genoeg.
Het eerste wat ik nu ga doen is een professorische gereedschap's kast maken in mijn berging want ik word helemaal gek van al het gezoek. Het is wel voor nood maar toch wel onmisbaar. Nu zit alles in grote kisten op elkaar gestapeld. Dit werkt zeer frustrerend.
Het volgende project zal mijn eerste echte werkstuk worden, een houten snijplank voor in de keuken. Ik heb er 1 bij de woodwisperer gezien en die wil ik ook maken. met een dambord motief.
Ik zal eerst eens kijken of onze vriend rick nog een mooi stukje hout in zijn groothandel heeft voor mijn snijplank????
Dus rick, bij deze.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Volgens mij ben ik de snijplank-houtdealer van dit forum :D
Jahoor hout genoeg. Walnoot en essen is een populaire keuze. Andere soorten ook mogelijk bv kers ,mahonie,padoek,enz enz
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Geert, voor een Festool junk bij je wel erg unplugged aan het inkopen ;)

Ik kan het alleen maar toejuigen, werken met handgereedschap is veel moeilijker en zeker in het begin frusterend, maar uiteindelijk geeft het mij tenminste veel meer voldoening!

Zo'n woodwhisperer snijplank is een leuk project waar je eindeloos mee kan varieren (zie lumberjocks) en geeft een goed excuus om een mooie lowangle jack schaaf te kopen om de plank te vlakken :mrgreen:
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
uhm, niet direct mijn allernieuwste aanschaf maar wel de meest gebruikte.

Tussen de stappel grijs-groene festool kratten met inhoud ligt er een klein handschuurklosje.....

5.%20Voor%20het%20schuren%20van%20de%20uitgezaagde%20deurtjes%20heeft%20Festool%20een%20perfect%20schuurblokje%20met%20klitteband.jpg


en die maakt idd de meeste uren...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.