Vandaag weer eens opgepakt.
Het afwerken duurt wat langer, tussendoor moeten mijn nagels weer aangroeien voor de volgende schuur ronde

. Er zijn ander projecten die tijd vergen, nieuwe CV, zonnepanelen en ook nog eens nieuw dubbelglas waarvoor ik enkele kozijnen moet aanpassen. Dus stil zitten is er niet bij.
Ik heb me even op de houder gestort die ik moet zien te maken.
Hoogstam peren !!!!! hout gekregen van een forum lid uit België.
Het moet wederom een blad worden daarop bevestigd twee steunen waarin "Leaf " komt te liggen.
Eerst maar fff wat tekenen dan op het hout overzetten en uitzagen.
Bekijk bijlage 119571
Bekijk bijlage 119572
Het hout is +/- 25 mm dik.
Ik wil de staanders aan de korte krul kant een inham geven zodat de verbindings delen van de bladeren van Leaf hier in vallen en zo het werkstuk op zijn plaats houden.
Bekijk bijlage 119573
Ik heb ze hier even geklemd om te kijken hoe dat uitpakt. De staanders lopen iets wijder uit aan het einde zodat daar het werkstuk deels tussen valt.
Het onderste blad wordt golvend maar alleen aan de buitenste rand om genoeg vlak materiaal over te houden zodat alles straks wel stabiel staat.
Bekijk bijlage 119574
De delen van de staander op de laatste foto, korte delen ten opzichte van de lijmklemmen. Daar komt strak een uitholling in waar door het werkstuk er niet kan afglijden.
In tegenstelling tot het eigenlijke werkstuk wil ik de hele standaard donkerder maken .
Gr Edwin