De laatste grote klus, die ik eigenlijk een beetje uitgesteld heb: deuren en kozijnen plaatsen. In ons enthousiasme hebben we in de sloop fase alle stalen kozijnen met bovenlicht eruit gesloopt om te vervangen door houten kozijnen met stompe deuren zonder daar al te veel over na te denken. Zullen wel standaard afmetingen zijn toch?!...

Hierboven een paar van de deuropeningen. Het stalen kozijn viel er meer omheen. Lelijk randje en...
Een smallere deuropening. Wat zouden jullie doen? De deuropening 2cm breder maken (gasbeton is prima te zagen) of de deur 2.5cm smaller zagen? Of kozijn dieper maken?
Ik zou dan wel aan beide kanten van de deur wat af moeten halen, onhandig weer met het slotgat?

De hoogte komt aardig mooi uit, ik heb 4cm ruimte over die ik met een balkje wil opvullen. Komt ook goed uit, wat de vloer ligt al en als de bovenste balk vast zou zitten dan passen de staanders er niet meer tussen. Goed idee of toch niet?
Nog een plaatje van het kozijn

Met uitsparingen voor de standaard maten.
Daarnaast zat ik al wat te puzzelen over een freesmal voor de scharnieren

76x76mm, er komen 4 stuks aan.
Inzichten en adviezen zijn welkom!

Hierboven een paar van de deuropeningen. Het stalen kozijn viel er meer omheen. Lelijk randje en...

Een smallere deuropening. Wat zouden jullie doen? De deuropening 2cm breder maken (gasbeton is prima te zagen) of de deur 2.5cm smaller zagen? Of kozijn dieper maken?

Ik zou dan wel aan beide kanten van de deur wat af moeten halen, onhandig weer met het slotgat?

De hoogte komt aardig mooi uit, ik heb 4cm ruimte over die ik met een balkje wil opvullen. Komt ook goed uit, wat de vloer ligt al en als de bovenste balk vast zou zitten dan passen de staanders er niet meer tussen. Goed idee of toch niet?
Nog een plaatje van het kozijn

Met uitsparingen voor de standaard maten.
Daarnaast zat ik al wat te puzzelen over een freesmal voor de scharnieren

76x76mm, er komen 4 stuks aan.
Inzichten en adviezen zijn welkom!