Heb gisteren al zijn filmpjes over de Hammer bekeken, de moeite waard iddDe basic kan ook met een langere glijtafel uitgerust worden. Je moet toch echt wel Marius Hornberger zijn video over de K3 bekijken. Mvg
Als het zover komt, dan zal ik terug zelf een onderstel maken zoals voor de A3, toch een stuk handiger dat je er in eender welke richting mee kan rijdenAls je er de wielen bij koopt kan je zelf je Hammer hefboom gaan gebruiken![]()
Dag Bjorn,Als het zover komt, dan zal ik terug zelf een onderstel maken zoals voor de A3, toch een stuk handiger dat je er in eender welke richting mee kan rijden
Ik heb dat zelfs voor de Hammer combinatie machine C31 gedaan, zie dit topic:Als het zover komt, dan zal ik terug zelf een onderstel maken zoals voor de A3, toch een stuk handiger dat je er in eender welke richting mee kan rijden
Ik heb een afspraak gemaakt deze week om de K3 eens te gaan bekijken. Zelf zou ik eigenlijk voldoende hebben aan de roltafel van 80cm.Dag Bjorn,
Ik heb een gelijkaardig probleem als jij (namelijk een kleine werkplaats). Ik heb een paar weken geleden toch een Hammer B3 Winner besteld bij DB&S. De footprint kun je hieronder bekijken:
De afgebeelde footprint is voor de B3 met een roltafel van 1,25m. De K3 en B3 winner hebben dezelfde footprint bij mijn weten. Ik heb de machine besteld met transportset.
De levering is mij aangekondigd op 19 maart.Ik heb een afspraak gemaakt deze week om de K3 eens te gaan bekijken. Zelf zou ik eigenlijk voldoende hebben aan de roltafel van 80cm.
Hebben ze de leveringstermijn berekend? Is dit nog steeds +- 6 maand?
de hammer k3 is mij onbekendZelf zou ik eigenlijk voldoende hebben aan de roltafel van 80cm.
Je kunt zelfs de 2500mm roltafel op de k3/b3 winner nemen. Kost ongeveer 350 euro meer tov de 1250mm.Hangt er vanaf of je de geleider aan de voor of achterzijde van de roltafel monteert. Even geknipt uit de manual:
Bekijk bijlage 92857
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat je de 2000mm roltafel en eventueel comfort pakket ook op de K3 kan laten monteren, maar daar staat niets van in de manual op het eerste zicht. Nochtans is deze manual ook voor de K3 winner.
Ik heb de 1250mm optie genomen. Voor het herzagen van massief lijkt me dat een mooie maat. Wil je langer dan kan het nog altijd met een slede in de rails van de roltafel. Of met de invalzaag op de rail van 3m.Voor zo'n lange roltafels heb ik zeker geen plaats.
De 950 variant heeft 716mm voor de machine en 800mm voor het zaagpblad. Dat zou toch voldoende moeten zijn voor de meeste kasten enzo
Hiervoor gebruik ik meestal de lintzaag of ook de invalzaag.Ik heb de 1250mm optie genomen. Voor het herzagen van massief lijkt me dat een mooie maat. Wil je langer dan kan het nog altijd met een slede in de rails van de roltafel. Of met de invalzaag op de rail van 3m.
in welke ruimte de zaagtafel komt, weet ik nietVoor zo'n lange roltafels heb ik zeker geen plaats.
wat is je maximale lengte/ruimte als je de machine op wieltjes zet ?De 950 variant heeft 716mm voor de machine en 800mm voor het zaagpblad. Dat zou toch voldoende moeten zijn voor de meeste kasten enzo
indertijd had ik de nood om lange balken te schaven
langer dan mijn werkhuis groot was
heb daarvoor een gat in de muur gehakt + een luik geplaatst
lange balken rollen bij het schaven gewoon over de bok een deel naar buiten
Voldoende om bijvoorbeeld standaard 600mm meubelpanelen 'in te korten' wordt er volgens mij bedoeld.wat is je maximale lengte/ruimte als je de machine op wieltjes zet ?
'meeste kasten max 716 mm' ?
een plafond is gemiddeld 2.500 mm hoog
maar het is mogelijk dat je doelbewust bij het fijne & kleine wil blijven