Keuze (nieuwe) machines voor maken tafel

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
de laatst vermelde scm en jet lijken geen fijninstelling te hebben
daarmee doel ik bv op een wieltje waarmee je tot 1/10de mm kan gaan
is erg handig als je hout op een bepaalde dikte hebt, en nadien diezelfde dikte wil aanmaken
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Ik vind deze op machine seeker:


verder krijg ik heel veel niet-relevante resultaten, wellicht zoek ik nog niet op de juiste manier.

Ik heb deze aanbieder een berichtje gestuurd in ieder geval.

... Ik heb de aanbieder zojuist gesproken, blijkt om Mibo Machines te gaan, die ik eerder ook sprak.
Hij is bereid mij de machine te verkopen voor 1600 euro, contant. Er zit waarschijnlijk zelfs nog garantie op via de importeur, geeft hij aan.

Ik krijg hier wel een heel goed gevoel bij. De machine is vrijwel nieuw en zwaar genoeg voor mijn bedoelde werk.
Hopelijk gaan jullie nu niet met allemaal slecht nieuws komen over dit merk/dit aanbod? :p.

Ik ven 1x bij die zaak in almelo geweest voor een x31 kijken.

Typische handelaar
- overschillig
- geen kennis van zaken
- niks uit kunnen proberen

Oftewel geen groot succes.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Dus jij zou zeggen niet doen?


1650 ex btw terwijl die nieuw 100 euro duurder is?
Als je waarde hecht aan goede after sales vraag ik mij af of je bij een dergelijke handelaar blij gaat worden, maar dat is een aanname van mijn kant natuurlijk.

@ZotVanHout die 2400 euro a3-41 begint wel heel erg verleidelijk te worden :X Ik moet helemaal niet op dergelijk site gaan kijken hehe

Wat minder handig dat de standplaats italie is
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.548
1.793
Emmen
bigbeardbuilds.nl
1650 ex btw terwijl die nieuw 100 euro duurder is?
Als je waarde hecht aan goede after sales vraag ik mij af of je bij een dergelijke handelaar blij gaat worden, maar dat is een aanname van mijn kant natuurlijk.

@ZotVanHout die 2400 euro a3-41 begint wel heel erg verleidelijk te worden :X Ik moet helemaal niet op dergelijk site gaan kijken hehe

Wat minder handig dat de standplaats italie is

Nee, hij stelt voor 1600 incl btw. Zelf ophalen. Machine is een jaar oud.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Ik vind deze op machine seeker:


verder krijg ik heel veel niet-relevante resultaten, wellicht zoek ik nog niet op de juiste manier.

Ik heb deze aanbieder een berichtje gestuurd in ieder geval.

... Ik heb de aanbieder zojuist gesproken, blijkt om Mibo Machines te gaan, die ik eerder ook sprak.
Hij is bereid mij de machine te verkopen voor 1600 euro, contant. Er zit waarschijnlijk zelfs nog garantie op via de importeur, geeft hij aan.

Ik krijg hier wel een heel goed gevoel bij. De machine is vrijwel nieuw en zwaar genoeg voor mijn bedoelde werk.
Hopelijk gaan jullie nu niet met allemaal slecht nieuws komen over dit merk/dit aanbod? :p.

Je kunt contact opnemen met fganon. Die heeft zijn Jet verkocht en een Hammer gekocht. Hij kan jou wel vertellen wat er goed (en minder goed) is aan de Jet.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
de laatst vermelde scm en jet lijken geen fijninstelling te hebben
daarmee doel ik bv op een wieltje waarmee je tot 1/10de mm kan gaan
is erg handig als je hout op een bepaalde dikte hebt, en nadien diezelfde dikte wil aanmaken
Nou kun je voor een paar tientjes die klok met digitale schaalverdeling voor een Jet kopen en heb je ook dat voordeel...
 
  • Geweldig
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
@ZotVanHout die 2400 euro a3-41 begint wel heel erg verleidelijk te worden :X Ik moet helemaal niet op dergelijk site gaan kijken hehe
Wat minder handig dat de standplaats italie is
in #184 was het mijn bedoeling om aan trigger te laten weten dat felder in barneveld ook 2dehands aanbiedt
er staan nog 2 A3-26 in de aanbieding (beschikbaar in barneveld)
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.548
1.793
Emmen
bigbeardbuilds.nl
in #184 was het mijn bedoeling om aan trigger te laten weten dat felder in barneveld ook 2dehands aanbiedt
er staan nog 2 A3-26 in de aanbieding (beschikbaar in barneveld)

Om de prijs te zien moet ik inloggen. Heb jij de prijs kunnen zien?
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Je moet gewoon wat meer geduld hebben. Wacht wat fganon te zeggen heeft over de Jet. Bovendien zijn die hier al 2 of 3 keer aangeboden voor een lagere prijs (rond de €1250). Met meer geduld vind jij voor €1800 ook wel een Hammer. Maar dat kan best een half jaar duren voordat je die vindt.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
291
118
In Duitsland kost een nieuwe Jet JPT-260 op dit moment ongeveer 1500,00 in de BTW.
Zeker weten dat er een winkel te vinden zal zijn, niet al te ver van de Duitse grens.
Je zult de machine waarschijnlijk wel zelf moeten halen.
(maar ik zal wel de enige zijn die zo gek is om naar Berlijn te rijden voor een gebruikte langgat-boormachine ;-)
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.548
1.793
Emmen
bigbeardbuilds.nl
In Duitsland kost een nieuwe Jet JPT-260 op dit moment ongeveer 1500,00 in de BTW.

En hoe verhoudt die zich tot de hier aangeboden 410? Naar ik begrijp is dat het zwaarste model dat jet maakt.

@L.N. En als ik twee jaar geduld heb kan ik deze machine misschien ook wel voor 1300 kopen :p. Dat is altijd gokken. Ik wil gewoon op niet al te lange termijn weer lekker door met meubeltjes maken. En die presse papier van Metabo gaat me daar nu niet meer bij helpen helaas.

Ik heb het budget nu al twee maal verhoogd, en al jullie goede bedoelingen en adviezen worden zeer gewaardeerd. Tenzij ik defecten vind of andere zaken die ik verdacht vind ter plaatse denk dat ik aan de Jet zeker geen slechte koop doe, ook reviews die ik vind zijn er niet negatief over. De Hammer of scm zal misschien altijd de "Mercedes" blijven maar de Jet zal zeker geen Trabantje zijn denk ik :).
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Ik heb alleen ervaring met de Jet 260, maar daar is prima mee te schaven. Mist wat finesse tov hammer, maar prima nauwkeurig. En wat extra capaciteit/zwaarte werkt meestal niet in je nadeel...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.