Kastenwand garage

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Morgen deze pomp verplaatsen zo dat ik mijn eerst kast kan plaatsen
daar voor mijn pa ingeschakeld omdat hij wat van loodgieterrei kan


grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Zo de montage stukken voor de hang kasten iemand tips om dit goed te plaatsen











De pomp is ook verplaatst en zo kan ik de eerste kast gaan plaatsen als ze gelijmd is











Zo gaat de pomp mooie in de kast zitten
 

ThierryV

Actieve deelnemer
14 feb 2014
49
1
Ooike, Belgïe
Ik gebruik volgende mal van blum en boor diameter 5 met dieptestop :
BLUM65.5070_HR.png


en dit samen met hun expando montageplaatjes.
BP174710E_1.jpg


en dit werkt fantastisch en super gemakkelijk.
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Ik gebruik volgende mal van blum en boor diameter 5 met dieptestop :
BLUM65.5070_HR.png


en dit samen met hun expando montageplaatjes.
BP174710E_1.jpg


en dit werkt fantastisch en super gemakkelijk.


ik heb de boormal van blum gekocht voor de scharnieren en een blum mal voor het molnteren van de scharnier platen


heb jij soms tip voor het plaatsen van hang kasten met de montage materiaal van op de fotos van vorig reactie


grtz
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ik heb deze kastophangers gebruikt voor mijn kastenwand in melamine, maar denk niet dat ik het op de correcte manier gebruikt heb. Ik heb met een multitool een uitparing gemaakt in de hoeken van de corpussen, net klein genoeg dat die volledig gedekt word door de kastophanger. Via dat gaatje een gat in de muur geboord, plug erin en van die L - schroeven erin gedraaid (de schroeven of haken die samen met de kastophangers gebruikt worden). Het kleinste lipje van de kastophanger zat behoorlijk in de weg, dus die verwijderd zodat de kastophanger mooi tegen de achterwand paste. De kastophanger helemaal maximaal losgeschroefd om de oog over de haak te kunnen krijgen, de kastophanger mooi op zijn plaats gehouden, schroeven erin en vervolgens opnieuw aandraaien zodat de kast tegen de muur getrokken word. Eventueel ook de hoogte bijregelen.
Ik weet wel niet waarvoor dat klein lipje aan de kastophanger zit, die zat bij mij totaal in de weg.
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Vraagje wat dien jullie teken jullie eerst de scharnier platen af voor je de corpussen lijm of als ze gelijm zijn
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
De ruggen zijn klaar


Stukjes uitgezaagd voor de kast oorhangers te monteren








Scharnieren geplaatst





Scharnieren afgetekend op de zijkanten voor de plaatjes zeer gemakkelijk met het malletje











Alles klaar om vandaag de eerste kasten te lijmen





Updates volgen


Grtz
 

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Lijkt mij eenvoudig zelf te maken:

metalen plaat je plooien, en de juiste gaatjes voorboren.

Dan zal je toch een specifieke tool moeten hebben om dat plaatje zo kort te kunnen plooien , als er een grote binnenradius aan de plaat staat dan zal accuraatheid van je boringen daar toch behoorlijk onder lijden vrees ik... voor 3.5 euro zou ik niet te veel sukkelen in elk geval.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
ah ken ik .. eens binnespringen als ik daar passeer :)

heb destijds zelf een malletje gemaakt in mdf ..toen ik een hoop blum scharnieren moest monteren ..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.