Kastenwand garage

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Eens een proef gemaakt













Wat zouden jullie doen met de handvatjes
Staand of liggend








Grtz
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Ik denk dat staand visueel mooier is, je volgt er de vorm van de kast mee.
Ik denk ook dat voor een kastdeur dit de meest natuurlijke/ergonomische manier is? Een schuiflade zou dan ik dan weer voorzien van een liggende greep, voor dezepfde twee redenen.

Ik dacht sat Guido Henn het bij zijn Chaos Theorie kastenwand ook zo doet.
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Weer al wat verder
In de 6 kleine kasten de scharnieren ingefreest
Heb eens rond gekeken op het net en de meeste plaatsen de scharnieren op 80 mm




















Grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Hallo en voor de handvatjes bij de lage kasten gat ik in gedachten
Hoogte van de kasten zijn 900 mm
De handvatje boven aan de deur 40 mm van bovenkant deur en 40 mm zijkant deur


Of doen jullie het anders


Grtz
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Even geheel ter zijde: waarom heb je de klink vd keukendeur haaks gemonteerd? Kinderbeveiliging?
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Hallo en voor de handvatjes bij de lage kasten gat ik in gedachten
Hoogte van de kasten zijn 900 mm
De handvatje boven aan de deur 40 mm van bovenkant deur en 40 mm zijkant deur


Of doen jullie het anders


Grtz


hoe doen jullie het op de bovenst vraag
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Dat klinkt wel goed zo, die plaats voor de handgrepen. Mooie kastenwand ben je aan het maken, hele klus!
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Dat is die 37mm waar jefmen het over heeft. Gelijke afstand als gatenrij.
175h7100-7130-7190-7190-22.jpg

In welke volgorde ben je je scharnier aan het installeren? Je maakt best eerst de potboringen in de deuren, en plaatst de scharnieren daarin. Daarna presenteer je de deur (op de juiste hoogte) tegen je corpus, en tekent het scharnier af. Daarna plaats je pas je montageplaatje in het corpus.

Zo'n eenvoudig malletje (3eur) is daarbij wel makkelijk.

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=z9YsJm5rgk4

Heb je dat ook voor Hetich scharnieren? Ik bevestig altijd mijn scharnieren en plaat ad deur, plaats de deur op een houtblokje even hoog als dat de deur moet komen, plaats een paar afstandshouders tussen deur en corpus, duw de deur goed tegen de corpus en schroef de boel dan vast. Meestal heb ik dan altijd 4 handen tekort en komt er een pak gevloek aan te pas. Zo'n malletje ziet er zoooooo handig uit....
 

martie

Actieve deelnemer
28 nov 2010
88
18
Groenlo
Heb je dat ook voor Hetich scharnieren? Ik bevestig altijd mijn scharnieren en plaat ad deur, plaats de deur op een houtblokje even hoog als dat de deur moet komen, plaats een paar afstandshouders tussen deur en corpus, duw de deur goed tegen de corpus en schroef de boel dan vast. Meestal heb ik dan altijd 4 handen tekort en komt er een pak gevloek aan te pas. Zo'n malletje ziet er zoooooo handig uit....

Natuurlijk: http://http://www.meubelbeslagonline.nl/Webwinkel-Product-18916375/Centreermal-Hettich.html

Ik leg de corpus meestal op de zijkant en maak dan de deur vast. Dat scheelt een paar handen. :eek:
 

tijl_1981

Nieuw lid
25 jan 2015
17
0
@seb, hier in elsegem heb ik een mal liggen voor blum, als je ze wil passen op je hettich scharnieren, laat iets weten
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Morgen beginnen met het zaag werk voor de leidingen in de eerste kast

Boven kant





Onderkant





Zijkant








grtz




 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.