Huis klaar, nu is de schuur, mijn schuur aan de beurt!

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.124
519
Moordrecht
Rizz, waarom maak je niet een werkbank op wielen als een mobiel werkstation met een split top tafel?
Dan kan je als je grote panelen wit verzagen dat op je bank doen die je even wat van de wand afrolt.
Ook handig met andere grote werkstukken en als je een stekkerdoos erop monteert heb je altijd kontakten om gereedschap aan te sluiten.
En stel je wilt in de toekomst een andere opstelling dan zet je 'm ergens anders neer.
Ik weet niet hoe groot je cilinderschuurmachine is maar hier is een bank waar hij uit klapt.
https://www.youtube.com/watch?v=-HgZgsrQ7Qs

dat zou wellicht een mogelijkheid kunnen zijn voor on de toekomst. Voor nu is het een 6cm eiken blad. De cilinderschuurmachine is een behoorlijk ding. Zie mijn bouwtopic hiervan..

Kan de AFZ niet op zolder leven?
Paar buizen erop en je hebt weer wat meer ruimte.

Ha ja, dat zou wat zijn ja. De specifieke afspraak is dat beneden voor mij is en boven voor onze meuk. We hebben weinig bergruimte in huis. Ik heb mn compressor al boven staan. I don't wanna push my luck.. 😁
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Oei.
Kom ik nog goed weg dat ik de hele schuur tot mijn beschikking krijg.
Maarja daar staan dan wel weer dingen tegenover.
Als verlaagde plavond in de douche en een inloopkast.
Ik vind et prima als de schuur maar van mij is.
Et helpt ook dat ik alles moet betalen.
En wie betaald die beslist (in theorie:))
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.124
519
Moordrecht
Wij betalen alles samen.. :)

En ik vind het wel prima, ik krijg een hok wat exclusief voor.mij is. Het vorige hok was weliswaar groter, maar daar stond ook heel veel gezamenlijke meuk in. Uiteindelijk ga ik er goed op vooruit. En ik kan m inrichten zoals ik wil.. win win
 
P

Pel

Guest
Er gaat niets boven een eigen territorium Rizz, waar je alles kan doen wat hij graag wil, waar zeker geen enkele vrouw komt poetsen, daar voelt een man zich pas op zijn gemak.:D

Groet Pel.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.124
519
Moordrecht
Zo is dat, Pel!

Meanwhile...

Is onderrand nummer 3 aan de beurt. Van nummer 2 heb ik helaas geen foto's gemaakt. Eerst maar ff wat zooi naar de andere kant verplaatsen...



Slopen maar.. :)



Wat lokale fauna, waarvan ik me toch echt afvraag hoe het daarachter komt. . .



Maar deze muur baart me wat zorgen.. Hij is nl zeiknat aan de onderkant. Voor zover ik het kan beoordelen is het hout wat erop ligt nog keihard, maar gezien het reptiel en de naaktslakken heb ik het gevoel dat ik er nog wat mee moet.. kan de naad volstorten met een morteltje en de muur wat voegen. Kan het ook zonlaten en de half ingepakte balken precies als de andere zijden gewoon iets zwevend plaatsen, kan er ook geen vocht intrekken.

Suggesties?
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.063
109
als je de naad dicht smeert, maak je juist contact met het metselwerk, niet doen!
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Rizz, dat klinkt verontrustend.
Als de vloer wel droog is dan is hij dik genoeg en is er ook folie gebruikt.
Als aan de buitenkant er grond tegen de onderste steenlaag rust dan kan je wat folie ertussen doen.
Er zijn ook nog andere middeltjes, op internet vind je genoeg.
 
P

Pel

Guest
Rizz, als je dat muurtje aan de buitenkant voegt dan is het vocht probleem waarschijnlijk ook opgelost.

Groet Pel.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Eventueel impregneren. Dat moest met de kalkzandsteen buitengevel van ons vorige huis iedere 10 jaar. Mijn vrouw gebruikt een impregneermiddel op basis van nafta om werkstukken van keramiek te impregneren en zo winterhard te maken. Gewoon bij de bouwmaterialenhandel gehaald in een 5l jerrycan. Kan met zo'n luchtdruk onkruidspuit of kwast worden aangebracht.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.124
519
Moordrecht
Rizz, dat klinkt verontrustend.
Als de vloer wel droog is dan is hij dik genoeg en is er ook folie gebruikt.
Als aan de buitenkant er grond tegen de onderste steenlaag rust dan kan je wat folie ertussen doen.
Er zijn ook nog andere middeltjes, op internet vind je genoeg.

De vloer is idd droog. Het gekke is, is dat er aan de voorkant ook grond tegen de onderste steenlaag ligt, maar die muur is aan de binnenkant droog. e.e.a. zal met het afschot in de tuin te maken hebben? of gewoon slechter metselwerk. Bedankt voor de tip! Kan het stoepje wat erachter ligt wel even openhalen.

Rizz, als je dat muurtje aan de buitenkant voegt dan is het vocht probleem waarschijnlijk ook opgelost.


Groet Pel.


Zou het? ik heb het idee dat het via de voeg omhoogkruipt. Slechte metselspecie, ws. teveel water gebruikt, of te lang gebruikt en geprobeerd op te werken met wat extra water. Teveel poriën door het uiteindelijke verdampen van water. Dat icm de poreuze steen en simpelweg te weinig specie Vermoed ik. ofzo..

Of het is gewoon water wat er tegenaan valt en zo de steen intrekt. De muur staat op het zuidwesten, maar er is maar 45 cm ruimte tussen die muur en de loods erachter.

Eventueel impregneren. Dat moest met de kalkzandsteen buitengevel van ons vorige huis iedere 10 jaar. Mijn vrouw gebruikt een impregneermiddel op basis van nafta om werkstukken van keramiek te impregneren en zo winterhard te maken. Gewoon bij de bouwmaterialenhandel gehaald in een 5l jerrycan. Kan met zo'n luchtdruk onkruidspuit of kwast worden aangebracht.

Ik heb het idee dat het een combinatie van alle drie moet gaan worden om het tegen te gaan. Ik zorg er iig voor dat het nieuwe frame niet in contact kan komen met de muur..
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Rizz, het zou inderdaad te maken kunnen hebben met afschot.
Wat dat betreft is het misschien wel goed om even een bodemonderzoek te doen als je een dag of 2 a 3 geen regen hebt gehad.
Dan kan je even kijken of de grond aan de zijde waar de muur droog is of de grond daar ook droger is.
Wat ook zou kunnen als de muur op een betonnen vloer staat om even te kijken of de vloer uitsteekt aan de kanten waar de muur vochtig is, dan kan het water niet de grond in, zou wel een logische verklaring kunnen zijn.
Als dat het geval is kan je een smalle greppel graven, de muur met folie beplakken tot net boven de grond en een extra randje beton storten, een paar zakjes beamix snelbeton zodat je een isolerende laag hebt.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.124
519
Moordrecht
Top Willem, bedankt voor de tips!

Vandaag muur 3 dichtgemaakt, muur 4 en het laatste stuk waar de elektra binnenkomt opengemaakt. Frame muur 4 is al gezaagd, maar het is ff genoeg voor vandaag. Morgen gaat de rest dicht!

Als het dan dicht is, verfje eroverheen, elektra aanleggen, verlichting aanleggen en we kunnen gaan inrichten!





Het gaat nu opschieten, het einde is in zicht. Ik ben buitengewoon gemotiveerd, dit heb ik zelden op deze manier meegemaakt. Hij is fijn! :)
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Zo jij laat er geen gras over groeien.
Ziet er goed uit.
Maar uh.
Verwacht je ook post in je schuur met je brievenbus?
 
P

Pel

Guest
Rizz, het lijkt wel een ziekenhuis:D goed je best gedaan zo te zien. De brievenbus zou ik maar dicht timmeren want veel goed nieuws komt daar over het algemeen niet naar binnen, belasting aanslagen, nota's.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.