Huis klaar, nu is de schuur, mijn schuur aan de beurt!

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
65
Dit gaat voorlopig even stil.

Ik reed gisteren met redelijk hoge snelheid op de snelweg toen mn cruise control vastsloeg. Da's best even schrikken als je al 150 rijdt en je auto gaat er vandoor. Dit is de tweede keer dat ik met hoge snelheid doodsangsten uitsta met deze auto, dus hij gaat eruit. Dat betekent dat het budget nu naar een andere auto gaat en we dan weer reserve op moeten bouwen.

Ik ben blij dat het rustig op de weg was en dat we er allebei gezond en wel uit zijn gestapt. De cc is onklaar gemaakt, dus het kan niet meer gebeuren, maar het vertrouwen is weg.. Jammer, want het is een lekkere auto, maar tijd voor een andere..

Dat is even schrikken. Is het niet te verhelpen door de garage? Suc6 met zoeken naar een andere auto.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Zo Rizz, da's niet lekker als je dat gebeurt en geeft weinig vertrouwen.
Gelukkig verder niets gebeurt maar kan me voorstellen dat je van die auto af wilt.
Succes met het vinden van een andere en dat je dan maar meer geluk mag hebben.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Gadverdarrie! Dat is schrikken! Waardeloos als je het vertrouwen in een auto kwijt bent. Dan zit je niet lekker en je wordt er, meestal, niet beter van. Succes met je spaaractie en nieuwe aankoop straks.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.116
518
Moordrecht
Dat is even schrikken. Is het niet te verhelpen door de garage? Suc6 met zoeken naar een andere auto.

Jawel, het is eigenlijk heel simpel te verhelpen. De oorzaak is een uitgelubberd ringetje. Nieuw ringetje en het is opgelost.. maar brrr, moet er niet aan denken dat het gebeurt in het spitsverkeer rond Rotterdam, waar ik dagelijks rij..
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.116
518
Moordrecht
Het is een Rover 45, Thom. Om precies te zijn: een R45 mk2 2.0 idt 83kw

En het schijnt wel vaker te gebeuren.. De CC is een optie. En na de laatste bezuinigingsronde, deze is in het laatste half jaar van het bestaan van MG/Rover gebouwd, is het er allemaal niet beter op geworden. Ik heb al zoveel aan deze auto gedaan, hij was bijna klaar. Technisch bijna weer als nieuw.. Daar zal de volgende koper wel profijt van hebben iig.. Nog een nieuwe remklauw achter en het vervangen van de klepstoters, dan is hij klaar..
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Rover is helaas failliet gegaan een aantal jaren terug terwijl ze een aantal mooie auto's hebben gemaakt in het verleden.
Als ik je zo hoor dan heb je wel het een en ander moeten doen om deze auto op de weg te houden.
Soms is het ook een kwestie van geluk hebben en natuurlijk zijn er auto's die bekend staan om relatief juist veel of weinig storingen.
Net als sommige merken gewoon minder goed zijn in elektronika dan anderen en vaker problemen hebben.
Ik hou van mooie auto's maar nog meer van een auto die het elke dag doet.
Ik hoop dat je met je volgende auto meer geluk hebt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.