Houtdraailessen bij Ronald Kanne (De Houtdraaierij)

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
het was pas 4minuten na middernacht....

Maar goed, ik zal het enthousiasme wijten aan mijn schrijverskwaliteiten :)
Gisteren weer op tijd vertrokken, het is toch een eind rijden en je kan er niet zeker van zijn of en hoeveel file er staat
Dat viel dus reuze mee, ach....de omgeving is mooi, dus de bus geparkeerd ergens in de schaduw met een mooi uitzicht, pootjes op het dashboard en een half uurtje genoten van het uitzicht

Daarna door naar Ronald waar de overige medecursisten al aanwezig waren

Een kort praatje en over hoe we vorige week geeindigd zijn, hoe we vandaag verder gaan én het voorbeeld

Deze dus
P1020689.jpg

Dapper begon ik met een stuk hout wat al snel een mooi rond stukkie was hoorde ik om mee heen nog het ratelen van de afruwgutsen.....hmmm ga ik zo snel of heb ik dat wel onder de knie
Zelfverzekerd als ik was door de goeie start ging ik verder
Ai....de skew wilde niet meewerken, na vele pogingen toch gelukt, daarna met de vormguts aan de gang, verdorie daar ging mijn zelfzekerheid :(
er moest een bolling in het stuk hout komen (waarna we de V'tjes gingen steken)

Helaas zat ik al snel hier mee
P1020691.jpg

Dát was iets te weinig om nog wat van te maken

Ronald starte een 2e uitleg ronde in waar ik alweer druk stond te ratelen met de afruwguts ;)
Hmmm, even wachten maar en de uitleg nogmaals goed bekijken
Dat was wel op zijn plaats, ineens zag ik wat ik fout deed met de vormguts

P1020684.jpg

P1020688.jpg

Opnieuw begonnen en vol goeie moed om het dit keer beter te doen doorliep ik al stappen en toe het fluitsignaal einde wedstrijd viel was dit mijn prestatie
P1020681.jpg

P1020683.jpg

P1020692.jpg

Niet overal even gelijk maar totaal geen happers, zelfs 1 v heel diep gestoken en de boel is ook nog heel gebleven
Ik ben tevreden
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Hee dat gaat goed :)

alle begin is moelijk en zeker met de skew
veel oefenen en kilometers maken helpt enorm
ook de afruwguts gaat bij mij nog niet helemaal goed
jij zorgt er in ieder geval voor dat je een goede uitleg hebt en een goed voorbeeld met Ronald
als leermeester :)
Dat bespaard je wat trail en eror momenten die ik dan wel regelmatig tegenkom lol
ooit heb ik genoeg gespaard en dan ga ik ook op les bij Ronald
als ik eens ophoud met het budget voor de cursus aan nieuwe beitels te besteden ahahah
mvg tom
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Een stapel beitels heb ik ook liggen maar in de cursus blijkt wel dat je met minder ook heeeeeel veel kunt
De cursus is enorm leuk, als ronald niet zo streng was deed ik waarschijnlijk als laatste het licht uit :)
 
P

Pel

Guest
@Toxiq, je kunt duidelijk aan jou werkstuk zien dat de lessen van Ronald hout begint te snijden.:)

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hij doet het duidelijk met heel veel plezier, ik heb nog nooit iemand zo hard rondjes zien lopen (van de ene cursist naar de andere :D)
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Dit topic is niet goed voor mij :p net als al die andere topics over houtdraaien eigenlijk en afgelopen zaterdag bij Masive helpt er ook niet aan mee, daar ook een hele tijd staan kijken bij Ronald en ook nog mee gepraat.
Het lijkt me steeds leuker om ook te beginnen met draaien :eek: en heb al zoveel wat ik leuk vind om te doen.

Wel erg leuk om te lezen het je het vind.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Toxiq dat ziet er uit als een masagerol voor de vermoeide voeten. Het lijkt erop dat ik lang geleden dezelfde oefeningen kreeg want een soortgelijk vorm kwam er bij mij ook uit. Het lijkt zo makkelijk maar leg je resultaat maar eens naast die van de meester.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Dit topic is niet goed voor mij :p net als al die andere topics over houtdraaien eigenlijk en afgelopen zaterdag bij Masive helpt er ook niet aan mee, daar ook een hele tijd staan kijken bij Ronald en ook nog mee gepraat.
Het lijkt me steeds leuker om ook te beginnen met draaien :eek: en heb al zoveel wat ik leuk vind om te doen.

Wel erg leuk om te lezen het je het vind.

Niet te lang over nadenken, gewoon aanmelden voor een cursus want dan wordt het pas echt leuk.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Toxiq dat ziet er uit als een masagerol voor de vermoeide voeten. Het lijkt erop dat ik lang geleden dezelfde oefeningen kreeg want een soortgelijk vorm kwam er bij mij ook uit. Het lijkt zo makkelijk maar leg je resultaat maar eens naast die van de meester.


Klopt Wim, inderdaad een massagerol en ik leg er lekker niks naast, op een afstand leek het er best op ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.