Dat dus. Ik vul kiertjes/naadjes ook op met witte houtlijm gemengd met schuurstof van hetzelfde hout.Je koopt houtkit, dat meng je met schuurstof van hetzelfde hout. Er in werken, laten drogen (Is binnen 10 minuten droog) glad maken en klaar.
Indien je geen houtkit wilt kopen kun je ook werken met dat schuurstof i.c.m. houtlijm. Duurt wat langer voor het droog is. De lijmmix kun je met een penseeltje in werken.
Ook al goed. Was ik bijna weer vergeten. Komt omdat ik een paar jaar geleden die kit ontdekte ;-)Je kan de rafels opvullen met stop was.
Dit doen meubelfabrieken ook vaak(dan vallen de kleine foutjes niet op).Heel kleine V-groef maken op de naad. Geeft mooie strakke lijn langs de aansluiting kops en langshout
Ja andersom bedoeld. Terechte correctie, effect aan het eind is hetzelfde helaas@klaas0639 : ik neem aan dat je het andersom bedoelde?
Hout zet verwaarloosbaar uit in de richting van de vezels, maar juist heel veel in de richting er dwars op. Als de holte in de kern van de vezel vocht opneemt neemt de diameter ervan toe. Daardoor zet hout uit. Dit effect heb je niet in de lengterichting.