Hoe los ik dit op?

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
het zijn de binnenhoeken.. daar kan ik met mijn frees niet meer bij..
Het afwerken van de randen doe je ook voor het lijmen. Nu is er niets meer aan te doen, behalve proberen op te vullen.
Heb je je werkstuk voordat je ‘m in de lijm zette ook nog ‘droog’ (dus zonder lijm) in elkaar gezet? Dat is altijd aan te raden, want dan zie je waar het minder goed past en waar je eventueel nog wat moet bijwerken.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
857
445
Noord-Veluwe
Je zou het inderdaad met harde meubelwas in de juiste kleur, of met cellocol vermengd met zaagsel van dezelfde soort hout kunnen proberen (heb ik ook icm met afwerking met hardwax gedaan en dat ging goed). Ik heb ook goede resultaten behaald met het vulmiddel van Osmo, maar dan moet je wel mazzel hebben dat de kleur goed matcht. Wat je ook kiest, wel eerst goed afplakken. Mocht je het hout al behandeld hebben, dan goed opletten/voorbereiden voor een goede hechting.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.726
2.587
Gaanderen
Er valt best nog wat te "knoeien" . Je kan met een multiezaag (fein)vlak op de bodem een hele dunne voeg zagen en deze voegen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.