Een droom komt uit.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Yep, op zolder (en beneden....en buiten) komt hout te liggen !!

Een pin-up calender komt er niet in......hoe graag ik ook kijk naar blote vrouwen vind ik dat altijd erg raar staan in een werkplaats.......ben ik een houtje aan het zagen en dan dwalen mijn ogen de hele tijd af.....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
IMG_5371.jpg
Randen zijn opgevuld met beton...

IMG_5372.jpg
Beton gestort onder de staanders

IMG_5369.jpg
Afkorten van de balken....boel resten..

IMG_5368.jpg
Tamar freest met een mal de uiteindelijke vorm uit...eerst met de decoupeerzaag het meerendeel verwijderd

IMG_5367.jpg
2 generatie's Tonnema aan het werk !!!

IMG_5374.jpg

IMG_5377.jpg
En dan de balkjes erin !!!

Zaterdag gaan we de vloerplaten schilderen zodat deze zondag voor een deel gelegd kunnen worden !!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Zo.......bijna 35 liter verf later en ook 30 platen van 4x 1 meter verder.......Alles voorzien voor 3 laagjes witte verf !!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@Zweihaak : delitaties ? ......uhmmmm....geen idee wat dit is.....even google'n......ahaa.......werkelijk geen idee........
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.265
313
Heelsum
spelingsvoegen...... een voeg tussen 2 aansluitingen zodat bij verschillende werking tussen die 2 vlakken er geen scheurvorming optreed....

Niet de wiki tekst aar zo even uit mijn hoofd, de experts kunnen het vast nog beter omschrijven
 

Ramon

Nieuw lid
26 sep 2012
15
0
Even voor de letterkundigen onder ons; het is een dilatatievoeg. En dit zijn voegen die bedoeld zijn om uitzetting en krimp op te vangen. Als de vloer "koud" tegen de muren is gestort heb je kans dat wanneer hij wil uitzetten, de muren naar buiten wil drukken. Een en ander is op te lossen door straks de vloer rondom langs de muren in te zagen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Het is weer tijd voor een foto-update....Wat je niet kan zien, is nooit gebeurd he!!!

IMG_5385.jpg
En nog meer aan laagje latex

IMG_5381.jpg
Zo.....da's redelijk wit geworden...Deze platen komen bovenop de houten vloerbalken met de witte zijde naar beneden...

IMG_5401.jpg

Laatste vak wordt dichtgezet met houten balken....Hier zie je al wel waar de trap komt naar het Hout-Walhalla van Zwolle ....hahahaha

IMG_5403.jpg

IMG_5404.jpg

IMG_5405.jpg

Beetje bij beetje komen we verder. Het plan is om komende week de vloer dicht te krijgen op de verdieping. Het lijkt me een mooi moment wanneer we op de verdieping kunnen staan. Daarna wordt moet de elektra nog aangelegd worden, de kantine, enz enz....Kortom het klusteam heeft een mooie maand voor de boeg !!
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Leuk - Rick en kompanen - om te zien hoe de multinational "Ma-safe-wood" ontstaat.
Het is goed dat dit wordt vastgelegd voor het nageslacht;)
Veel succes verder.
vr.gr. Jan Pranger.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik ben echt een fan van foto's maken van zulke projecten. Erg leuk om later weer eens terug te zien. Vanavond gaan de platen erop !! Ik kan niet wachten om morgen even te gaan kijken. Helaas is mijn fotocamera net zelfstandig van 16 traptredes gevlogen dus ik weet niet of ik foto's kan maken....grrr.....

De multinational Masave is in ontwikkelingen : Masave Glas, Masave Hout.....Uhmmmm.....wie weet wat er nog volgt....misschien ga ik ook wel keramieken.....
 

mbruijn

Actieve deelnemer
22 jul 2012
80
22
Teteringen
Keramieken of "kleien" het is maar hoe je het wil noemen, maar ik neem aan dat jullie daarvoor wel een kleine m2 ter beschikking hebben in jullie werkplaats?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.