Na een in meerdere stukjes gebroken nacht (mijn hondje heeft het aan zijn darmpjes, altijd leuk

) heb ik mezelf met moeite in mijn sleuteloutfit gehesen (lees: werkbroek en oud shirt). Op ouderwetsche manier, met een grote tobbe met water en groene zeep en een scheut azijn. Helaas is er hier en daar toch wat moderne Dasty te pas gekomen wat dat oude vet is me daar een partij hardnekkig!
Ik ga een gedetailleerde overzichtsfoto maken als alles af is, en daarop nummers zetten. De delen zullen ook met schilderstape gemarkeerd worden op nummer zodat de straler en spuiter bij twijfel altijd even terug kunnen halen wat wát is, en wat er mee moet gebeuren. Grof gezegd moeten bepaalde blanke delen wel gestraald maar niet gespoten en ik ga uiteraard met twee kleuren werken.
Ik zal niet beweren dat alles 100% vetvrij is maar het zal zeker een hele grote hoeveelheid verontreiniging schelen in de straalcabine.
De onderste grote as kan ik niet uit elkaar halen, dus die maak ik voorzichtig schoon straks en voorzie ik zelf van een tape rand zodat er geen straalmiddel in de kieren naar het lager kunnen komen. Ik heb wel alvast het vet in het kleine lager vervangen (wat er zat zo goed mogelijk weggehaald met een doek, royale hoeveelheid EP2 vet erin gedrukt en voorzichtig verwarmd zodat het erin liep). Het deksel zit er weer op dus die is veilig.
Moet nu even weg voor een klusje maar straks het grote lager voorzien van nieuw vet, poetsen en de tape erop zetten dus. De kurkrand is nog dik in orde dus daar moet ik voorzichtig mee zijn.
Ik twijfel of ik het frame met de hogedruk ga poetsen. Het ligt al op de kar en kan er niet afgetild worden zonder kraan of lier, die ik buiten niet heb, dus op deze manier kan ik maar één zijde aanpakken.