Ik heb zojuist afgesproken de zaag volgende week af te leveren bij Straal en Spuitbedrijf Henskens Noord in Geesbrug

. Ik zal niet persoonlijk aanwezig zijn bij het proces (het is een tussen-de-bedrijven-door klus) maar wellicht dat zij wel bereid zijn af en toe een foto te maken.
Ik ben voor 99% over de kleur: Ik ga voor een zwarte basis op het frame (de eerste meter omhoog) en dan knal oranje. De aanbouwdelen ga ik afwisselen zwart/oranje doen afhankelijk van waar het komt zodat ik een leuk accent verkrijg. Ik weet het, het is niet origineel 'Danckaert groen' of uberhaupt traditioneel, maar dat is de houten opbouw om mijn vege lijf veilig te houden ook niet, en ik ben ook niet van plan een stoommachine te gaan installeren. We brengen deze zaag dus volledig naar de 21e eeuw. Wellicht beinvloed dit een eventuele verkoopwaarde (ooit, als het gebeurt) negatief maar ik leef nu en niet straks.
Voor die tijd moet ik dus nog zorgen dat de as uit het ashuis komt (hij draait vrij, maar ik kan dus nergens kracht zetten om de moer achterop los te draaien) en de lintgeleiders uit elkaar halen zodat dat die ook mee gespoten kunnen worden.