De bouw van mijn Mancave...

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Mooi project.

Misschien had je beter een mal gehad aan de buitenkant van je te frezen stuk en met loopring frezen zodanig kan je dan niet uitschieten zoals je voorhad maar goed je kan het opvullen maar een mens heeft dat niet graag dat het gebeurd.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Die dingen kan je voor elke "inlegplaat" gebruiken lijkt mij. Mss dat je hem alleen iets moet opvullen. Omdat je dikker MDF hebt. Voordeel is dat hij later nog te stellen is. Al kan je daar later natuurlijk ook nog wat voor maken :D
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Misschien laat mijn verbeelding mij in de steek
het lijkt mij dat ze meer voor platen met ronde hoeken zijn
maar er staan op de site ook geen foto's hoe dit toe te passen :(
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
kunt je je foutje niet netjes herstellen als je die bovenste en de onderste mdf plaat verwisseld?. dan hoef je niets op te vullen want de defect zit dan aan de onderzonderzijde.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Michel reuzebedankt, dat maakt een hoop duidelijk
Heel anders dan wat ik bedacht had met de strips, ik weet niet of het handig is voor e CMS modules, je kunt ze dan niet meer vast zetten, ik denk er over na
In ieder geval bedankt het idee (viepert)

Ik denk dat de voorkeur toch ligt in de strips, ik moet alleen nog wat bedenken voor het opdikken

Paulo, nee dat is geen optie
de platen zitten half om half op elkaar zodat de naden niet op elkaar liggen, zo blijft de boel mooi vlak
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb een tijdje geleden een draadje gelezen die zelf dingen van Aluminium maakte en deze ook freeste
Alu is niet erg hard en dat schijnt goed te gaan, iemand een idee wat voor freesje ik daar voor nodig heb ?
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Alu kan je gewoon met een HHS frees vrezen, wel moet je dan goed koelen met water of een olie en kleine hoeveelheden per keer frezen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
JAaaaaaaaaaaaaa die kreeg ik niet gevonden, spelfoutje in alluminium :eek: dan worden de resultaten een stuk minder betrouwbaar :D
Dank je
Die zijn redelijk betaalbaar
inmiddels ook een bedrijf hier in de buurt gevonden dat veel op gebied van metaal doet, morgen even buurten
Wellicht is een hoekprofiel 2mm dik met een extra strip er op van 3mm dik een optie, even zien wat ze in huis hebben
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Alu kan je gewoon met een HHS frees vrezen, wel moet je dan goed koelen met water of een olie en kleine hoeveelheden per keer frezen.

Dank je, goed om te weten
Het zal inderdaad om kleine stukjes gaan
Omdat ik een hoekprofiel van bij voorkeur 11 a 12 mm zoek en 10mm eigenlijk te weinig is zou ik een 15mm kunnen nemen en daar een randje van af halen op de freesbank
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vrouwlief vierde haar verjaardag dus niks opgeschoten
Zojuist op stap geweest voor hoekprofielen
Ik had een metaalbedrijf gevonden in de buurt, daar naar toe met het idee in mijn hoofd stond ik niet veel later buiten en voelde me toch wel genaaid

Ze hadden hoekprofiel 20x20x2
gevraagd of ze daar een randje af konden halen zodat het 12x20 werd (dat valt precies onder de cms module)
Ik wilde ook 5mm dik, dat was er niet dus de opties was strips van 12mm breed en 3mm dik en die er op verlijmen

Nou, 1 strip geknipt en dat tordeerde helemaal
Meneer had een half uur werk gerekend, het knippen van de hoekprofielen was exact 8 minuten, de strips werd het niet maar was wel het volledige bedrag kwijt (ik had al afgerekend)
Ik kon 2 euro materiaal kosten terug krijgen omdat hij de strips niet vlak kon knippen, maar daar had hij dus wel tijd voor gerekend

Ik stapte dus met een rotgevoel in de auto
35 euro voor 6 hoekprofieltjes van 2mm dik waar een randje is afgeknipt en niet eens is ontbraamt
Mij zien ze daar niet meer....
 

tuoh

Oud hout
Wel jammer, maar ook wel een stuk voorspelbaar dat resultaat. Het is niet omdat iets logisch of makkelijk lijkt in onze ogen dat dit voor een bedrijf ook zo is. Sta er van te kijken dat ze tenminste toch een poging ondernomen hebben. Dat zijn van die kl... klusjes waar als bedrijf geen eer mee te behalen is, en die ook altijd teveel kosten voor de klant.
Daarom ben je beter af als je hier op gaat anticiperen door een meer werkbare oplossing uit te dokteren die je zelf kan uitvoeren. Opteer voor een ander materiaal, zoals Trespa, Alu., massief Beuk, etc. dat zijn materialen welke je zelf perfect kan bewerken en die de klus even goed kunnen klaren. Een andere constructie is ook mogelijk, frees in de onderste plaat sponningen waar houten latten van 12mm dik invallen of zo, er zijn alternatieven zat waar je geen bedrijf voor nodig hebt. Remember, " wat we zelf doen, doen we (altijd)beter":p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.