Bedankt voor de reacties, dat is leuk om te horen

Het leuke van fineer is eigenlijk dat het best wel makkelijk is als je wat geduld hebt. Het geeft weinig rommel, geen herrie en ondertussen kun je nog een film kijken terwijl je op de bank zit bijvoorbeeld
update: net het plaatje uit de pers gehaald, blijft altijd spannend of het nu echt zo goed gelukt is. Het viel een beetje tegen en een beetje mee. Ik denk dat ik dit een jaar geleden bijna perfect vond maar je wordt natuurlijk steeds kritischer op je werk... Op naar de foto's!

Zo kwam ie uit de pers, nu kun je eigenlijk nog niet zien of het echt goed gelukt is.

Een stapje verder en ik had er wel een goed gevoel bij.

Voorzichtig het tape eraf halen.

Alle tape eraf, dat ziet er niet slecht uit. Met schuren komt het er nog wat mooier uit te zien.

Sommige ruiten zaten zo goed als perfect
. Ik heb hier redelijk ver ingezoomd en het ziet er strak uit. Dit was wel na het schuren. Ik begin meestal met korrel 240, dat is grof genoeg voor fineer en fijn genoeg dat je er niet doorheen gaat.

Hier zit het dan wat minder... Met wat schuurwerk is dit natuurlijk weg te krijgen. Officieel moet je het fineer onder een hoek snijden zodat het aan de bovenkant altijd aansluit. Dit is lastig en rottig om te doen en daarom doe ik dat ook niet maar het is eigenlijk wel beter.

Na wat schuurwerk zijn bijna alle stukjes goed

Eerste schuursessie is gedaan, nu volgen er nog een paar. Er zijn nog een paar kleine plekjes die ik nog moet doen. Het lastige is dat je bij alle stukjes met de nerfrichting mee moet schuren omdat je anders schuurkrasjes ziet. Om het echt mooi te maken ga ik tot korrel 1000 denk ik maar dat zien we later nog wel
Dit was de update en bedankt voor het lezen, misschien vanavond meer