Beste forumleden,
Ik ga een nieuwe salontafel maken en twijfel over de manier waarop ik deze moet maken.
Het hout (Essen) heb ik al in Zwolle opgehaald en zij hebben met hun lijmpers alvast het blad voor mij gelijmd.

Hieronder het ontwerp van de tafel.
De hoeken van de zijkanten wil ik d.m.v. (verborgen) zwaluwstaarten verbinden.
De tweede twijfel is of ik het dunne gedeelte ook met verborgen of met zichtbare zwaluwstaarten zal maken.

Ik weet alleen niet of ik de vier zijkanten eerst als gehele zijkant maak.
Op deze tekening heb ik alleen zwaluwstaarten in het brede stuk getekend, maar het is de bedoeling de gehele hoek met zwaluwstaarten te maken.

Of dat ik de brede en het dunne gedeelten eerst apart maak, en dan de vierkanten op elkaar bevestig.

Wat denken jullie dat de beste methode is?
Ik heb geen Domino of Lamello frees en wil de tafel zoveel mogelijk met niet electrisch handgereedschap gaan maken.
Het lijkt mij lastig om van dikke en dunne planken een plaat te lijmen.
Maar het is ook lastig om de twee vierkanten precies passend te maken.
Groeten, Raymond
Ik ga een nieuwe salontafel maken en twijfel over de manier waarop ik deze moet maken.
Het hout (Essen) heb ik al in Zwolle opgehaald en zij hebben met hun lijmpers alvast het blad voor mij gelijmd.

Hieronder het ontwerp van de tafel.
De hoeken van de zijkanten wil ik d.m.v. (verborgen) zwaluwstaarten verbinden.
De tweede twijfel is of ik het dunne gedeelte ook met verborgen of met zichtbare zwaluwstaarten zal maken.

Ik weet alleen niet of ik de vier zijkanten eerst als gehele zijkant maak.
Op deze tekening heb ik alleen zwaluwstaarten in het brede stuk getekend, maar het is de bedoeling de gehele hoek met zwaluwstaarten te maken.

Of dat ik de brede en het dunne gedeelten eerst apart maak, en dan de vierkanten op elkaar bevestig.

Wat denken jullie dat de beste methode is?
Ik heb geen Domino of Lamello frees en wil de tafel zoveel mogelijk met niet electrisch handgereedschap gaan maken.
Het lijkt mij lastig om van dikke en dunne planken een plaat te lijmen.
Maar het is ook lastig om de twee vierkanten precies passend te maken.
Groeten, Raymond