Misschien is dit wat voor je: https://www.v1engineering.com/specifications/
Ik heb deze met een frees staan en heb samen met een broertje een tweede gemaakt met een 100 watt CO2 laser erop.
De volgende is al in de maak met een plasma snijder erop.
Hij is natuurlijk minder nauwkeurig als wat hier wordt gemaakt, maar je kan er zeker een heel eind mee komen.
Of een aankoop via Ebay, https://www.ebay.com/itm/220V-EU-PL...=item5d852605e2:g:RZMAAOSw8R9ahz0O:rk:11:pf:0
Een vriend van me heeft deze via Duitsland besteld, iets goedkoper en een wat groter bed, mocht je interesse hebben kan ik even de juiste link voor je opzoeken.
Ideeën genoeg voor een wat lager budget, een laser erop zetten is trouwens niet goedkoop zodra je voorbij de 60 watt ga![]()
Ik heb een zelfbouw machine die ik van iemand anders heb overgenomen maar voor een groot deel is gebouwd zoals ik hem zou bouwen
Dus hoge zijkanten en een platte brug ipv een platte tafel met hoge brug, hoge zijkanten geeft een stijvere tafel
Ik ga mijn machine rustig aan upgraden, een nieuwe besturingskaart heb ik al gekocht, volgende stap is andere motoren (closed loop)
Zelf ben ik ook nog beginner, je mag rustig eens komen kijken/snuffelen aan de machine
@Seb misschien moet je Toxiq gewoon vragen of je op de koffie bij em mag en je eigen foto toestel meenemenen neem gelijk een slabbertje mee om kwijlvlekken tegen te gaan
![]()
Hoe gaat het met dit project ?Je bent een geweldige machine aan het bouwen, dat is duidelijk.
Respect, en zeker ook voor de heren John Lammers en XL500SZ die de inspirators zijn van dit project.
Deze machine is natuurlijk wel volledig buiten het "zelf doen met een uitdagend klein budget" -domein gegroeid.
Ik had hiervoor ook nog nog wel aspiraties om iets leuks te bouwen voor een voor mij bereikbaar budget.. Maar als ik zie dat dit 7000,- à 8000,- gaat kosten en dat er toch best wat kennis en vaardigheden bij komen kijken waar ik niet direct over beschik dan geef ik het bij voorbaat op.
Met mijn budget en technische vaardigheden ga ik dan toch weer kijken naar een Shapeoko of iets in die richting.
Maar nogmaals respect voor degenen die wel zo'n machine weten te bouwen!