Advies hammer rijinrichring of universele mobile base ? (Hammer n4400 lintzaag)

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
513
173
Apeldoorn
Enige wat ik mij afvraag en ook nog niet heb kunnen achterhalen bij de Hammer, is de lengte van de as. waarom moet die zo ver naast de wielen uitsteken? de borgmoeren houden toch alles op z'n plek. iemand ervaring met deze as in te korten voor net die extra centimeters ruimte?
Volgens mij gebruiken ze diezelfde as op diverse machines, ook de bredere machines. Dus vandaar dat er bij de smalle machines wat extra ruimte is.

Ik maak gebruik van de as en een eigen gemaakte lift (krik icm zwenkwiel), kwestie van een paar keer krikken en ik kan rijden. Staat hij op de z’n plek, laat ik de krik zakken en staat hij weer op z’n pootjes. Zéér manoeuvreerbaar! Zie foto.

995A4414-0478-48E8-9B11-103D89874091.jpeg

• Leuk
Waarderingen: Fluo, Petrolhead en zeno

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
171
145
Bunde
@Joost79 , dat is een mooie creative en doeltreffende oplossing, dit maakt het manoeuvreren nog net wat beter dan met de hefarm.

@Bert Vanderveen, daar had ik nog niet aan gedacht maar dat klinkt wel logisch.

het "uitsteken" is nog steeds beperkt binnen de totale machine footprint, daar zou je dus geen last van ondervinden, maar bij mij blijft altijd de kabel achter het uitstekende stuk van de as hangen wanneer deze net iets terug naar achter (30cm) gereden wordt.. zeer irritant.
als ik het zo hoor heeft het verder geen extra functie. ik ga de mijne inkorten( als ik even een uurtje over heb)

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
513
173
Apeldoorn
Werkt top en naast het soepeler rijden dan met de hefarm heb je ook het voordeel dat je die arm simpelweg niet hebt, waardoor je op een kleinere footprint kan manoeuvreren.

En daarnaast de kosten, wat restjes mpx en een krik van €15 en je bent pikeur. De hefarm kost iets van €100 geloof ik. Hollandse zuinigheid... ;) :D

zeno

Actieve deelnemer
Volgens mij gebruiken ze diezelfde as op diverse machines, ook de bredere machines. Dus vandaar dat er bij de smalle machines wat extra ruimte is.

Ik maak gebruik van de as en een eigen gemaakte lift (krik icm zwenkwiel), kwestie van een paar keer krikken en ik kan rijden. Staat hij op de z’n plek, laat ik de krik zakken en staat hij weer op z’n pootjes. Zéér manoeuvreerbaar! Zie foto.

Bekijk bijlage 109220
chique opgelost op deze manier!

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.166
1.029
Mijn Hammer N3800 staat op een onderstel van Bora (zie voor meer foto's mijn review van de N3800). Ook onder mijn SCM zaagtafel heb ik een Bora onderstel en dat is aanzienlijk beter dan de machineonderstellen van HBM.

z01-jpg.80177

• Leuk
Waarderingen: LvdE en zeno

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
171
145
Bunde
Ben er uit! Tis de bora portamente geworden, zoals @L.N. hem ook op zijn 3800 heeft zitten.
Dank voor alle suggesties, wilde eerst voor 1 van die andere opties gaan, maar kwam toevallig op mp een mooie deal tegen voor de bora :)

nu hopen dat het een beetje erin te tillen is zonder takel :giggle:
Welk type van Bora heb je er onder? En ben je er tevreden over? Zie dat bora verschillende types heeft. Nu ben ik ook wel benieuwd en aan het kijken welke een beste keuze kan zijn.
Juiste grotere wielen.. steken wel meer uit en kost weer net wat meer. Of juist een met kleinere wielen. Of met de wielen die op en neer gaan ipv de stempels..
Iemand daar een idee of mening nog over?

zeno

Actieve deelnemer
Welk type van Bora heb je er onder? En ben je er tevreden over? Zie dat bora verschillende types heeft. Nu ben ik ook wel benieuwd en aan het kijken welke een beste keuze kan zijn.
Juiste grotere wielen.. steken wel meer uit en kost weer net wat meer. Of juist een met kleinere wielen. Of met de wielen die op en neer gaan ipv de stempels..
Iemand daar een idee of mening nog over?
Het is de PM-2500 geworden.
Bora Portamate Heavy Duty Universal Mobile base

Bevalt goed! Stabiel alsof hij er niet onder zit wanneer hij staat. Maar met verplaatsen ook lekker smooth :)

• Leuk
Waarderingen: LvdE

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.