@TS:
GTS 10XC, echt een heel goede tafelcirkelzaag, maar hij blaast
alles onder het stof. Verder is het een bakbeest. Ik heb zelf voor een TS254 van Metabo gekozen voor het ingebouwde onderstel. Anders was het waarschijnlijk de 7492 van DeWalt geworden.
Afkortzaag GCM8SJL met onderstel, heb ik al drie jaar en ben er zeer tevreden over.
Ik zou een goede invalzaag met liniaal ook erbij kopen. Zeker als je in huis verbouwt ontkom je niet aan het zagen van stukken plaat met rare maten.
schuurmachine(s), goede delta en excenter schuurmachine zul je ook wel nodig hebben.
Met snoer of accu? Ik ben heel tevreden met mijn 240V spullen.
paar (=3) accutollen, voor het meeste binnen volstaan 12V machines. Vanavond op zolder zaken gedemonteerd en dan draait een 18V machine gewoon te snel voor de schroeven en de ruimte die je hebt. Natuulijk heb je een goede boor-en bitset nodig.
Elke stofzuiger van een A merk voldoet, en als je die met een cycloon koppelt ben je nog wat flexibeler omdat je filters niet zo snel verstopt raken.
Verder, schrijf / blokhaken, lijmklemmen, potloden, fijne werkbank, paar schragen, opbergsysteem voor al je spullen. Fatsoenlijke boorhamer als je zaken moet ophangen.
De lijst is best lang

Ik heb ondertussen best wat gereedschap, maar na de eerste investering 20 jaar geleden heb ik op het budget van een klus dan gereedschap erbij gekocht. Daarmee koop je weinig gereedschap waar je uiteindelijk niets veel gebruik van maakt.