Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 16 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 154
    ja had er ook een lang touw aan kunnen knopen
    en dat dan aan je auto vastbinden
    zo krijg je altijd wel iets kapot
    in het beste geval de stronk en anders...

René,

Heb eens bij een vriend op deze manier een cypres uit de grond willen trekken. Doe dit dus nooit !
    Het was met een bestelwagen en ik moet zeggen dat de koppeling nooit meer hetzelfde is geweest

Brecht

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Ik heb zoiets eens geprobeerd met een dikke stalen ketting en een vrachtwagen. Het was snel klaar maar of het echt slim was ?
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Zal vanavond een paar foto's posten
    Houterig mannekke

@brecht

sarcasme,sarcamse
    heb vandaag toevallig ook nog een stronkje verwijderd
    liever een half uurtje langer werk en mooi uitgegraven dan de auto en misschien meer naar de klote
    heb eens op een filmpje een stronk door de achterruit zien vliegen...

Precies, better to be save then feel sorry, geloof ik
    Alle zand en tegels zijn geleverd, meeste ligt nu in de tuin gelukkig.
    Komend weekend komt de stratenmaker de fundering en tegels leggen, jihah.
    Blokhut komt op 15/20 betonbanden welke 1 a 2 cm boven het tegelwerk uitsteken.
    Rondom deze banden komen ook weer tegels, welke in worden gesloten door 10/15 bandjes.
    Op de 15/20 banden komen hardhouten balken, 20cm hoog, vanaf hier gaan we verder met sls en rabbat.
    Op termijn wordt de hut geisoleerd, dus voor de koude kant is er miofol 125G besteld.
    Dit komt dus aan de koude kant, hierover latten van 4/1, waarop het rabbat dan weer geschroefd wordt.
    Binnenkort meer.
    Oja: heb drie mooie kozijnen met HR glas en ventilatie op de kop kunnen tikken veur weinig
    Laatst gewijzigd door wupsie; 18-11-12 om 10:52.
    Houterig mannekke

Laat de betonbanden zo'n 5 cm boven de bestrating uitsteken. Dit om het hout zo veel mogelijk droog te houden. Hoe minder water er tegen het hout opspat hoe meer je verrotting (ja ook van hardhout voorkomt. Leg ook tussen de betonbanden en het hout een strook dik kunststoffolie blijft het hout nog beter droog.

Jan: bedankt voor de tip, moet wel zeggen dat de menigen over kunstof tussen de betonbanden en de hardhoutenbalk verdeeld zijn.
    Maar goed: heb nog een volle week, dus het kan nog alle kanten op gaan.
    Bij de weg: ik moet 3 meter overspannen tbv het dak, nu wou ik daar om de 30cm 9/4 balken voor gaan gebruiken, het word een zadeldak, waarbij het dak afloopt naar de korte, 3 meter brede zijde's
    Is dit dik genoeg, of kan ik beter 4/16 o.i./d. gebruiken?
    Het dak gaat bestaan uit osb3, pirplaten en wat regel/raggel werk, plus natuurlijk folie.
    Laatst gewijzigd door wupsie; 18-11-12 om 14:30. Reden: typo's
    Houterig mannekke

De fundering is klaar IMG_0008.jpg
    Houterig mannekke

Ha wupsie,

Als ik zo de tegels tel wordt je werkplaats 270 cm breed, en hoe lang?
    Ben benieuwd naar de foto's van het vervolg van de bouw.

Met vriendelijke groet,
    Koos

Forum Rechten