Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 94
    Allen dank voor jullie input.....

@Juriaan...bedankt voor je link maar jeetje wat een bakbeest is dat zeg hahaha....en de nodige aanpassingen.

@karangetang....ja ik heb wel een cycloon nodig, maar ik denk nu meer in de richting van die grote dust deputy.
    Die is al vrij groot, maar die van jou wordt nog groter geloof ik?

Ik heb uiteindelijk iets gevonden waarvan ik denk dat die het werk wel gaat klaren.......

Schermafbeelding 2020-03-03 om 13.00.06.jpg

2 pk met een debiet van 1800+ m3

Ik ga met deze motor beginnen en stapje voor stapje m'n onderdelen bij elkaar zoeken......en aansluiten.
    Wordt vervolgd.....

Grt
    Danny

Zijn dit soort buizen een redelijk alternatief?
    Wellicht niet het beste....maar kosten zijn natuurlijk ook een dingetje.

Wilde 150mm voor de hoofdleiding en aftakkingen )aftakkingen met Y stukken) , en dan met een koppelstuk op maat afsluiten naar de diameter aansluiting van het af te zuigen apparaat.....blastgate erop en t laatste stukje met flexibele slang aansluiten.

Schermafbeelding 2020-03-03 om 13.21.03.jpg

De Cycloon die ik nu als eerste voor mijzelfl maak wordt 125 cm hoog en de inlaat en uitvoer is 125 mm die is het einde van de week (als het lukt) af en dan ga is kijken hoe die werkt .
    Mijn plan is om ook een kleiner exemplaar bv 1 meter te gaan maken en eventueel die van 125 ook te voorzien van een 150 mm inlaat Kleiner dan 1 meter in in mijn opvatting niet zinvol of je moet een kleinere ventilator gaan nemen
    Ook zijn cyclonen van die formaten en kleiner wel voor een redelijk prijs te koop
    Het voordeel van mijn werk procedure is dat ik naar behoefte aanpassingen kan maken .. Ik hoe jullie via mijn topic op de hoogte
    Vraagje: Kan je even de link erbij zetten dan kunnen meekijken
    Ik gebruik dunwandig kunststof 125 dat is het goedkoopste gekhier gekocht:
    https://pvcvoordeel.nl/dunwandige-pvc-buis/
    Een spuitstuk Y vorming kost dan 7 euro in metaal is dat veel meer

Dit was ik wijt
    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.jpg
    Laatst gewijzigd door karangetang; 03-03-20 om 13:48.

Bij de afzuigmotor die je gaat proberen moet je wel zeker weten dat hij alleen schone lucht kan aanzuigen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten

Voordeel van deze setup is dat ik geen hele dure fijnstof filters hoef te plaatsen omdat de uitlaat in een apart hok zit en dus niet binnen in mn werkplaats.
    .

Dus, warme lucht uit de werkplaats wordt vervangen door ('s winters) koude lucht van buiten? (ik had er eerder overheen gelezen).

mvg
    Klaas

@chevy66......wat bedoel je daar mee?

@klaas.....ja daar komt het in de basis wel op neer ja......
    Wat ik uit de werkplaats zuig komt in een ander hokje terecht.
    Maak ik een denkfout dan?
    Of heb je t puur over het verwarmings vraagstuk, dat ik warme lucht zomaar overboord gooi?

Ik zal van de week even een paar foto's maken ter illustratie.

Bij Hornbach hebben ze het ook, ze noemen het spirobuizen, is goedkoper dan ihb alleen de keuze is minder. Dit is misschien handig als Hornbach bij jou in de buurt zit.
    https://www.hornbach.nl/shop/Luchtaf...Term=spirobuis

2 minuten rijden Joop......dus helemaal top.

Enige vraag is....gaan die ribbels heel erg veel flow verstoren.(lees TE veel)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten

Ik heb uiteindelijk iets gevonden waarvan ik denk dat die het werk wel gaat klaren.......

Schermafbeelding 2020-03-03 om 13.00.06.jpg

2 pk met een debiet van 1800+ m3

Ik ga met deze motor beginnen en stapje voor stapje m'n onderdelen bij elkaar zoeken......en aansluiten.
    Wordt vervolgd.....

Grt
    Danny
    Wat voor schoepenrad zit er in deze blower? ik heb indertijd ook naar soortgelijke exemplaren gekeken, maar vaak waren die meer geschikt voor rookgasafvoer en minder handig voor spanen transport....

Fons

Forum Rechten