Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 91
    cool! ik volg dit topic ook, ben namelijk ook met dezelfde hobby's bezig houtbewerking en bierbrouwen hehe, goeie combo! veel succes met de bouw

Gaaf.....ik ga deze zeker volgen.

Zo'n "tuinhuis" staat bij mij zeker ook nog op de planning in de toekomst.

@DIY heb je al een globale kostenraming gemaakt? Indien ja, zou je die desnoods via PB willen delen?

Gr,
    Danny

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J v Veldhuizen Bekijk Berichten
    Die ligger van 5 mtr en dan 15 X 15 cm zou ik niet doen
    Of ga je hem schoren

Verder geef je al aan dat je zolder eventueel hout op gaat slaan dat is ook snel meer gewicht dan je denkt
    Komen ook de zonnepanelen bij , dus ook niet te zuinig zijn met de balken voor de kap

Maar bier brouwen , lekker man
    Wat betreft de 15 x 15 ligger. Is het beter die dan ook in het midden te ondersteunen dus nog een extra staander? Of is het voldoende als er schoren worden toegepast? Dakbalken gaan lekker stevig worden in ieder geval.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deTafelvanHendrick Bekijk Berichten
    Zomaar wat hak en tak gedachten:
    KrachtstroomKABEL vanuit het huis naar de schuur, ook al weet je nu zeker geeeeen krachtstroom te gebruiken. Minstens twee groepen 230. Kies inderdaad opbouw. Ik heb ter hoogte van de hoek met het dak de twee leidingen gelegd met om de drie meter gelijk een verdeeldoos. Heb je ergens een stopcontact nodig tak je deze af.
    Heb je je ingelezen over ongedierte in je isolatie? Ideale nestelplekken! En mogelijk extra aantrekkelijk zodra je bier gaat brouwen :<)Hoe ga je verwarmen?
    OSB trekt door het ruwe oppervlak geweldig stof aan, omdat mijn schuur droog is heb ik de boel bekleed met 9 mm wit gegrond MDF (sorry); stuk lichter. Zelf ben ik niet zo gek op veel ramen ivm schaduwwerking/wisselende lichtinval en ramen in de wanden kost je muuroppervlak. Indien toch dan noorderlicht. Zelf heb ik een dakraam met daarvoor een stuk wit zeil gespannen; geeft prachtig licht.
    Verlichting met LED TL buizen.
    In z'n algemeenheid schroef ik alles met gegalviniseerde Torx schroeven, demonteren indien nodig is fluitje/cent. Koop goed installatiemateriaal (Menneke), is 2x zo duur als Chinees spul.
    Maak een apart, dicht en met geluidsisolatie bekleed hoekje voor je afzuiger als je groter wilt dan een stofzuiger en in die kast een ventilator naar buiten. Scheelt een hoop stof en herrie. Groet, Hendrick.
    Bedankt voor je gedachten Extra stroomkabel heb ik wel voorzien. Torx is "my friend". Ben nog wel aan het kijken om voor de ruwbouw een beter schroefapparaat te kopen. Mijn Festool lijkt het niet aan te kunnen al die lange schroeven door dik hout (denk aan de Walt of Hikoki met 70nm of hoger) als er budget voor is Ongedierte in de isolatie kan een probleem zijn. Maar ben wel van plan een en ander goed dicht te maken. Verwarmen zal als het koud is met een elektrisch bijzet kacheltje zijn dacht ik. Hoeft niet heel warm te zijn alleen droog. Ik gebruik Underlayment is een stuk gladder en mooier dan OSB. Er komen zeker led tl lampen in.

Voor de elektra een mantelbuis nemen van 50mm. En eigenlijk voor het water. Onder de Vloet hoeft de waterleiding niet perse 80 cm diep, maar je komt er nooit meer bij als die kapot vriest. Tenzij er ruime bochten in je mantelbuis zitten. Maar daarvoor moet je ook de diepte in.

Niet knoeien met pvc pijp. Echte invoerbuizen gebruiken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superkees Bekijk Berichten
    Voor de elektra een mantelbuis nemen van 50mm. En eigenlijk voor het water. Onder de Vloet hoeft de waterleiding niet perse 80 cm diep, maar je komt er nooit meer bij als die kapot vriest. Tenzij er ruime bochten in je mantelbuis zitten. Maar daarvoor moet je ook de diepte in.
    Kan voor de waterleiding ook mantelbuis gebruiken heb genoeg liggen. Goed idee.

Ik zou een slagschroefmachine nemen als je er 1 bij wil halen
    Werkt super , ik heb ze altijd samen in gebruik
    Maar met lange schroeven rammelt ie hem er zo in

Ik zou ipv een elektrische kachel een palletkachel nemen
    Ik was na teruggave van de subsidie nog geen 300 EUR kwijt en rookgas heel simpel aan te sluiten door de wand heen naar buiten
    Gebruikt weinig stroom en heel simpel met klokthermostaat die erin zit aan laten gaan
    Voor ruim 100 EUR meer ook via app op de telefoon in te schakelen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J v Veldhuizen Bekijk Berichten
    Ik zou een slagschroefmachine nemen als je er 1 bij wil halen
    Werkt super , ik heb ze altijd samen in gebruik
    Maar met lange schroeven rammelt ie hem er zo in
    Ok, ik dacht dat zo'n slagschroefmachine alleen voor bouten was. Maar kan dus ook met torx o.i.d. Zal ook daar nog eens naar kijken. Ik zie ze wel vaak in een set vroeg me al af wat je daar dan mee kon doen

Forum Rechten