Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 8 van de 8 EersteEerste ... 678
Resultaten 71 tot 77 van de 77
    Bedankt voor de toelichting.
    sometimes you just need a bigger hammer

Het was warm vandaag, maar toch kon ik het niet laten om wat aanpassingen te doen. Allereerst heb ik een stukje eiken aan mijn werkbank gezet:

Ik heb een Zylis bankschroef, maar de zijkanten van de werkbank zijn te hoog om die erop te zetten. Door het extra stukje eiken past deze wel.

Voor wie deze bankschroeven niet kent: Zyliss zijn oude Zwitsere bankschroeven van aluminium en zijn bedoeld om kleine dingen licht te klemmen. Dus eerder precisiewerk, dan zwaar klemmen. Ze komen met wat hulpstukken om ook bredere stukken te klemmen of en met 2 centers voor ronde stukken. De Zyliss is gemakkelijk afneembaar. Ze waren zeer duur, maar zijn nu voor een appel en een ei te koop op Marktplaats. De klem is ook omdraaibaar om lange stukken die over de werkbank liggen te klemmen.

Verder heb ik mijn gereedschapsbord aangepakt. Ik heb nog getwijfeld om voor een French Cleat systeem te gaan vanwege de aanpasbaarheid/flexibiliteit. Maar dat was mij te veel werk. Dus ik heb alles eraf gehaald:

Een test gedaan met een magnetische gereedschapstrip.

En een nieuwe indeling gemaakt.

De minst gebruikte gereedschappen hangen rechts in de hoek. Een aantal weinig gebruikte gereedschappen zijn verhuisd naar mijn gereedschapswagen en daarvoor in de plaats zijn de Japanse zagen en de magneetstrip met imbussen en vijlen gekomen. Ook heb ik meer ruimte gemaakt voor de verschillende rollen tape. Het midden is nog ruimte vrij om daar mijn schaven een plekje te geven. Waarschijnlijk in deze configuratie.

Een andere grotere aanpassing was het maken van een houder voor mijn accuboormachines. De oplader staat er naast. Het is maar een simpel dingetje van reststukken eiken. Hij is wat dieper dan de meeste voorbeelden die je op internet vindt. Dat heb ik gedaan zodat de boormachine ook op zijn plaats blijft als er een bitje of een niet te lange boor in zit. Het was een snel en leuk klusje met de lintzaag en mijn nieuwe spindelschuurmachine!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Kijk, da’s weer eens iets anders dan berken multiplex. Ook niks mis mee, maar een laadstation van eiken heeft toch wat meer allure.
    Het idee voor dat reepje eiken tbv de Zyliss is een goeie! Dank voor het idee.
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

Goed bezig man.

Ziet er goed uit.

Goed weekend.

Gr Danny uit Leeuwarden

Zalig ding he, die nr. 62 Ik mis nog een foto van de spindelschuurmachine!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdP Bekijk Berichten
    Kijk, da’s weer eens iets anders dan berken multiplex. Ook niks mis mee, maar een laadstation van eiken heeft toch wat meer allure.
    Het idee voor dat reepje eiken tbv de Zyliss is een goeie! Dank voor het idee.
    Ach, het is gemaakt van reststukken eiken, dus niet heel bijzonder. Maar inderdaad, wel mooier dan multiplex.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petrolhead Bekijk Berichten
    Die nr. 62 is inderdaad geweldig en eigenlijk gebruik ik die veel te weinig. Dat hoop ik te veranderen door die nu een wat meer prominente plek te geven. De kleine blokschaaf is ook van Lie Nielsen en de andere is een 4C van Stanley uit de jaren 30.

Een foto van de spindelschuurmachine volgt nog.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petrolhead Bekijk Berichten

Het is een Triton TSPST450 Oscillerende spindel- en bandschuurmachine. Nog niet veel gebruikt en weinig ervaring met soortgelijke machines, dus kan er nog niet zo veel over zeggen. Een review zal later volgen, maar dat zal over maanden zijn.
    Laatst gewijzigd door L.N.; 27-08-19 om 19:37.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten