Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 30 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 295

bouwen van een eikenhouten bijgebouw

Hallo iedereen,

Mezelf even voorstellen,
    ik heet Bart en als alles goed gaat ga ik vanaf volgende maand van start met de bouw van een eikenhouten bijgebouw (we zijn namelijk nog aan het wachten op onze bouwvergunning).
    Van beroep ben ik een klusjesman die vooral instaat voor het onderhoud van een industriele site dit houd in, het onderhoud van gebouwen, magazijnen en kantoren en ook het onderhoud van de wegen en de tuinen.
    Dus aan handenarbeid geen gebrek, ik ben best wel een handige Harry die snel bijleert en heb wel al wat gedaan, maar op het gebied van houtbewerking zoals het zou moeten zijn ben ik maar een beginner.(dus een beetje hulp, kritiek, tips en uitleg is steeds welkom)
    Zelf heb ik in hout al eens een stal gemaakt voor onze dieren maar dat is het dan.
    Ik zal me ook nog wat gereedschap moeten aanschaffen zoals degelijke beitels en zagen (tips hieromtrent zoals bv merken zijn altijd welkom, voor de beitels dacht ik bv aan Narex, Kirshen of Pfeil, voor de zagen?) voor het bijgebouw wil ik zoveel mogelijk op traditionele wijze tewerk gaan en dus zo weinig mogelijk met machine's.
    Ik ben zelf nog maar een paar dagen lid op dit forum maar heb hier toch al heel wat opgestoken, vooral uit het project van Dulcimer en de reacties van Tuoh waarvoor al hartelijk dank.
    Ik weet nog niet hoe ik juist foto's moet plaatsen dus ga nu nog een beetje zoeken als het lukt zal ik al de schetsen plaatsen van hoe het er zou moeten komen uit te zien.

Mvg

Bart

Athanor
    Guest
    Welkom op het forum!

Fons

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Zoals beloofd, hier de schetsen en de plaats waar het zal komen.
    In het dak zal wel geen knik aanwezig zijn zoals op de tekening.
    Hopelijk krijgen we snel goedkeuring zodat we kunnen starten.

Mvg

Bart

welkom en mooi eerste project hier
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Welkom wel zonde van dat mooie gras zeg!
    www.gogreenbuddy.com mijn dagelijkse bezigheid om groene activiteiten te promoten!

Hallo iedereen,
    Het is al een tijdje geleden, maar na een dikke maand vertraging is de bouwvergunning zo goed als rond.
    Als het weer toelaat (en zo ziet het er wel naar uit) gaan we deze vrijdag eindelijk aan de slag.
    Ik hoop nog zo ver mogelijk te komen dit jaar want er is nu toch al een mooi deel van mijn verlof voorbij.
    Eerst en vooral zullen er wat voorbereidende werken worden uitgevoerd zoals het uitzetten van de bouwplaats, de pas bepalen, nutsvoorzieningen en riolering voorzien, ook zal een deel van de beplanting moeten worden verhuist.
    Gedurende het wachten heb ik wel heel wat projecten hier bekeken en heel wat interessante dingen tegengekomen, daaruit zijn dan ook nog wat vragen tevoorschijn gekomen over hoe bepaalde verbindingen zouden kunnen worden gemaakt maar deze volgen nog met schetsen ter verduidelijking.
    Verder zal ik proberen voor iedereen die het wil, het project zo goed mogelijk te laten volgen.
    Feedback goed of slecht is steeds welkom.

Mvg

Bart

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Hallo iedereen,
    De werken zijn zoals verwacht vrijdag gestart en zijn tot nu toe vlot verlopen.
    Zo hebben we de nutsvoorzieningen al kunnen vrij maken en al een gedeelte doortrekken (foto1), onze riolering hebben we ook teruggevonden (foto 2), verder hebben we onze piketten geslagen (foto 3), en onze hoogte uitgepast doormiddel van het plaatsen van brugjes (foto 4), op deze brugjes hebben we dan onze bouw kunnen uitzetten en volledig haaks zetten door de stelling van Pythagoras toe te passen en de beide diagonalen gelijk te brengen.
    Als alles in de juiste positie stond hebben we op de brugjes (foto 5 en 6) onze muren en fundering aangeduid, nu staat alles klaar voor de grondwerken, hier zal ook wel nog wat tijd overgaan maar naargelang de werken vorderen hou ik jullie op de hoogte.
    Ik hoop met dit verslag mensen wat bij te brengen over mijn manier van werken en anderzijds commentaren te krijgen van anderen die mij dan weer dingen kunnen bijbrengen.

Mvg

Bart

Blijkbaar zijn er wat problemen met de richting van de foto's, ik zal eens nakijken hoe dit komt en er de volgende keer rekening mee te houden.

Mvg

Bart

Weet iemand hier of er een mogelijkheid is om foto's die worden geüpload kan draaien? En indien ja hoe?
    De foto staat recht op de computer maar als ik hem naar hier upload staat hij in alle richtingen.
    Alvast bedankt.

Mvg

Bart
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Je maakt een goede start met dat bouwraam, netjes. Dat met die foto's draaien heb ik ook last van op marktplaats, schijnt aan de tablet te leggen

Forum Rechten