Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 146 van de 146 EersteEerste ... 4696136144145146
Resultaten 1.451 tot 1.460 van de 1460
    Haha goed bezig rick
    Levert het zaagsel ook wat op, of doe je het meer vanwege het gemak?

Eigenlijk puur voor het gemak. Geen zakken meer wisselen scheelt tijd en ook veel stof. Een volle container levert zeker geld op. Echter betaal je ook huur voor zo'n container. Zou mooi zijn wanneer dit tegen elkaar wegvalt.....of misschien zelfs dat er wat geld overblijft.

Een container is inderdaad een groot gemak.
    De ervaring hier in België is dat hetgeen je er tegenwoordig nog voor krijgt te verwaarlozen is.
    De winst die je er nog kan uithalen is hier beperkt tot een premie wegens gesorteerde ophaling.
    Niet vergeten dat je door de container ook geen zakken meer dient aan te schaffen.

Ik hoop binnenkort nog eens te kunnen langs komen.
    Ik heb een paar projectjes waarvoor ik je hulp nodig zal hebben.

Altijd welkom Mava

Volle container levert zo'n 400 euro op bij vezelbedrijf Fikse . De huur is 100 euro per maand. Als we 3 a 4 containers vol krijgen (wat ik zeer zeker verwacht) dan komen we in de plus terecht.

Gisteren belde een transporteur om te vertellen dat hij 2 hele zware pakketten hout voor ons had. Jippie , het olijfhout komt er eindelijk aan. Lang op gewacht en ik verheug me er nu al op om het te verwerken. Eerst straks even opruimen. Er ligt een beste stapel hout die geschaafd is en ik mag voorzien van een prijs. Muziekje aan, bakkie koffie erbij...mooi werk!!

20200210_142240.jpg

De eerste 2 planken olijfhout stellen niet teleur, wat een kleuren en unieke tekening in het hout. Het hout laat zich goed schaven. Mooie dichte structuur.

20200205_141841.jpg
    Een blik in de vandiktebank. 102 losse mesjes!!! Nou, niet los...hahaha... Daar hoorde ik een verhaal over. Iemand had 1 mesje slecht vastgezet...en die vloog dus eruit tijdens het schaven. Er zit een soort imbussleutel bij die aangeeft hoeveel kracht je moet zetten. Mooie uitvinding . Het wisselen van de mesjes viel me enorm mee. Uiteraard nooit zo snel als het Tersa systeem maar ik zou niet meer terug willen.

Het mooiste aan dit schaafsysteem is wel het schaafbeeld en hoe het omgaat met grillige houtsoorten. Daarbij heerlijk stil...Ik moet nog steeds even een filmpje maken voor onze Rendew .

Deze week verliep anders dan gepland. Dinsdag even naar de arts en 15 minuten later zat hij met een mes in mijn schouder...hahaha...Ik hou wel van die doorpakkers. Zat een soort pingpongbal op mm schouder....die heeft hij er gelijk uit gehaald. Even weekje rustig aan en dan volgende week weer gas erop.

20200210_143437.jpg
    Gewoon...omdat het zo'n mooi setje hout is...

Mooi hoor!
    Maar... een pingpongbal in je schouder?
    Dat klinkt minder fijn! Wel fijn dat de arts dan gelijk doorpakt inderdaad, maar toch geen feestje lijkt me.
    Al weer een beetje opgeknapt?
    Sterkte in ieder geval!

@bastiaanhout: viel heel erg mee vond ik. Merk nu alleen dat de arm erg gevoelig is . Dus proberen te ontlasten.

Vanmorgen mooi op tijd begonnen met het uitzoeken van hout. Een beste berg zebrano gezaagd. Er zat teveel gebrek in deze delen om ze heel te houden dus na een uur zagen had een een mooie stapel foutvrije materiaal en een stapeltje b keuze materiaal. Daarna Amerikaans noten en wenge gezaagd. Heerlijk werk is dit. Morgen alles schaven en een mooie plek geven in de stellingen.

Zo Rick je hebt je eigen dr. Pimple Popper! Succes ik bel je binnenkort wel even voor mijn volgend idee/projectje.
    Beterschap.

Beterschap Rick,

Even goed rust houden.

Gr.Edwin

Forum Rechten