Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 145 van de 147 EersteEerste ... 4595135143144145146147 LaatsteLaatste
Resultaten 1.441 tot 1.450 van de 1462
    20200102_094054.jpg

Hier word ik toch wel enorm vrolijk van.....wat een bizar setje quilted maple. ..

Zo he, het is een boek waardig.

mooi materiaal.

GR Danny

Haha...inderdaad.

Was mooi op tijd wakker dus ga lekker vroeg aan de slag. Kan ik nog mooi even bezig voordat om 9uur de drukte begint.

20200106_154018.jpg

De stelling met minder begon wat leeg te raken. Tijdens het bijvullen kwam ik dit notenfineer nog tegen...ik zie mooie kastdeurtjes...

Deze week weer een heleboel mooi hout in kunnen kopen. Van 15 mooi rechte stammen eikenhout tot aan Honduras palissander. Verder olijfhout (30mm onbekant) , Amerikaans noten( 27,40en52mm onbekanf) , wenge(27mm onbekant) en eiken (40mm onbekant) . Net bericht van drogerij dat 3e week februari het 55mm iepenhout droog is....hopen ze.

Heerlijk vak heb ik toch. Deze week hadden we een zogenoemde bufferweek. Na 3 a 4 weken plan ik altijd zo'n week in. Als iets dan uitloopt dan hebben we deze week als buffer en als we helemaal bij zijn nemen we af en toe wat extra vrij. Verder natuurlijk onderhoud en dergelijke zaken. Echt een aanrader.

20200120_093240.jpg
    Mooie rustieke stam Europees eikenhout. Deze is 52mm dik en 4meter lang. Gisteren kwam er nog een berg 40mm dik eik binnen . Naast zeer bijzondere houtsoorten hebben we ook soorten zoals eiken en beuken op voorraad.

Nu richting de werkplaats, zaterdagochtend is het altijd gezellig vind ik.

Slim dat je een bufferweek in je planning aanhoudt. Werken is leuk. Maar te veel werken is een een soort van sluipmoordenaar als je je eigen bedrijf hebt. Fijne zaterdag!

@mark20v: bedankt.

Het was inderdaad zoals gedacht een mooie ochtend. Van beukenhout voor kinderspeelgoed, tot elzenhout met slaap voor een wandplank tot aan eikenhout voor een tafel. En alles wat er tussendoor kwam. Nu alweer zin in maandagochtend maar eerst even lekker van het weekend genieten.

En toen was het alweer februari... Vanmorgen een mooie ochtend gehad. Hout uit gezocht voor komende projecten. Van Amouk tot es en van eik tot padoek. Grotendeels halffabrikaten mogen we maken en dat vind ik het leukste. Zagen,vlakken en schaven. ..en soms lijmen....

Binnenkort komt er een grote zaagselcontainer te staan buiten. T plan was helemaal rond totdat ik de chauffeur sprak die de containers moet ophalen ..." Dat past niet..."....Oeps...Nu werken we dus aan een nieuw plan. Hopelijk krijg ik morgen uitsluitsel dat dat wel lukt.

Forum Rechten