meubelmakerskistje II

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.294
236
't hoofd van Overijssel
Dat ziet er goed uit Roekie ! Vraagje: hoe kun je in SU de inwendige constructielijnen zichtbaar krijgen ??

Onder styles, dat kan een werkbalkje zijn die je aan kan zetten onder View --> Toolbars, Daarin heb je de knoppen zitten voor de diverse werkbalken. Styles is een belangrijke dus die kan je beter altijd aan hebben staan

X ray
Back Edges
________________
Wireframe
Hidden Line
Shadde
________________
Shadded with textures
Monochrome

Wireframe of draadmodel (nl) is het knopje wat je moet hebben. Met een beetje voorzichtig draaien zie je door de lijnen een beetje hoe alles in elkaar zit. Als je te veel draait ben je alles kwijt. Zoom extens krijg je alles in beeld en kan je weer inzoomen.
 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Misschien ook leuk om "the making of" van de houtpakketjes deels op foto/video vast te leggen? Als we dan toch een grote leerschool er van maken :)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.639
205
48
zwolle
www.masave.nl
@woruta....te laat....;)

Er staat 6 pakketten klaar !!

Het hout wat ik hiervoor had geregeld is nu op, we gaan dus de reguliere voorraad aanspreken voor de volgende bestellingen. Je kan wat mij betreft nu dus de houtcombi maken die je leuk vind...Nadeel is wel dat het nu niet meer voor die 75 euro kan.....
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
@rendew: is er ook rekening gehouden met het inhuren van een psycholoog/therapeut in het begeleidende circuit en voor de echt ernstige gevallen een psychiater? Ik denk dat het zinvol is dat alle deelnemers hun ziektekostenpolis even moeten nakijken of een en ander vergoed wordt. Als dat gebeurd is pas een definitieve plek in de lijst van die-hards.
Heb zojuist vastgeteld dat ik een trillende bovenlip heb , tja de stress is killing me !!!!!!! dus de optie van een huis psycholoog lijkt mij wel handig !!!!!

HEEEELLLUPP zie allemaal houtjes Sigmund Freud is U daar !!!!!
 

roekie

Actieve deelnemer
11 apr 2012
85
0
Onder styles, dat kan een werkbalkje zijn die je aan kan zetten onder View --> Toolbars, Daarin heb je de knoppen zitten voor de diverse werkbalken. Styles is een belangrijke dus die kan je beter altijd aan hebben staan

X ray
Back Edges
________________
Wireframe
Hidden Line
Shadde
________________
Shadded with textures
Monochrome

Wireframe of draadmodel (nl) is het knopje wat je moet hebben. Met een beetje voorzichtig draaien zie je door de lijnen een beetje hoe alles in elkaar zit. Als je te veel draait ben je alles kwijt. Zoom extens krijg je alles in beeld en kan je weer inzoomen.

De knop die ik gebruikt had was deze. Vind ik iets overzichtelijker dan het draadmodel..

Knipsel.JPG
 

roekie

Actieve deelnemer
11 apr 2012
85
0
Als ik het goed begrepen heb zijn de panelen vlak en 6mm dik i.p.v. voorzien van een bossing / raised panel zoals in de laatste tekening..
Heb nog nooit zoiets dun aan elkaar gelijmd en opgespannen... ben al zenuwachtig.

Precies wist/weet ik het ook niet, ik heb maar gewoon de plaatjes op pag 3 en 5 uit de tekeningen gevolgd... Het schetje van de sponning lijkt inderdaad bedoeld voor een vlak paneel..
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Ik ben eerlijk gezegd ook wel voor twee laatjes. Kan ik toch nog de zwaluwstaarten oefenen ;-)

Stiekem vandaag al begonnen met het schaven en zagen van het hout. Ik ben alvast begonnen omdat ik niet elk weekend de mogelijkheid heb naar mijn ouders af te reizen, waar ik beschikking heb over de machines van mijn vader.
Ik heb genoeg kersenhout kunnen vinden bij mijn vader in de schuur om het kistje mee te maken, al scheelt het niet veel :)

Het begin:



Via dit (meteen even wat ongenode gasten uit het hout zagen :rolleyes:)




Naar dit:




Morgen aan het verlijmen.

René
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hahahaha....briljant !!! Ik heb het filmpje nu al een aantal keren bekeken en blijf erom lachen!!!

@rene kooijman : ik herken dat gevoel...je begint met een enorme stapel hout en na het zagen en schaven heb je nog maar een klein hoopje over...
 

Donald Duck

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
147
1
Hoboken
Hallo,

hoe gaan jullie de groeven voor de paneeltjes maken? Met de groefschaaf (bijv. Stanly 71), bovenfrees, cirkelzaag?
De regels zijn vrij dun, ik denk dat het belangrijk is een goede techniek te hebben voor het maken van de groeven. Ben e nog niet helemaal uit hoe ik dat best kan doen (heb ook nog geen groefschaaf en/of bovenfrees)
Groeten
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.294
236
't hoofd van Overijssel
Hallo,

hoe gaan jullie de groeven voor de paneeltjes maken? Met de groefschaaf (bijv. Stanly 71), bovenfrees, cirkelzaag?
De regels zijn vrij dun, ik denk dat het belangrijk is een goede techniek te hebben voor het maken van de groeven. Ben e nog niet helemaal uit hoe ik dat best kan doen (heb ook nog geen groefschaaf en/of bovenfrees)
Groeten

Onze grote vraag is ook nu hoe breed zijn die groeven nu eigenlijk. Is het een smal cirkelzaag groefje van 4 mm of de dikte van het paneel en wordt het 6 mm. Dat is voor het tekenwerk ook nu al vrij onduidelijk.

Dus Roelof graag even duidelijkheid hierin hoe jij het eigenlijk ziet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.