Was vroeger een hele trend gebrand houd ,, ben er voor het oog geen liefhebber van doet mij denken aan
Een woningbrand , maar de techniek vind ik dan wel weer interessant,
Ik ga het binnenkort weer toepassen, ben een containerhok aan het maken tegen mijn nieuwe schutting en wil pallethout gebruiken voor het dak. Je kan veel geld uitgeven aan mooie pannen, plastic dakplaten of bitumen maar voor een middagje werk heb ik een stel (aan)gebrande planken die ik tot stukjes zaag en in de olie gooi als dakpannen.
(voorbeeld van google, dit is niet mijn containerschuur)
Het word al eeuwen gedaan, kost je letterlijk geen cent (buiten het materiaal dat je gebruikt, wat in mijn geval ook gratis is) en gaat jaren mee, goed gedaan zelfs net zo lang als een gewone bitumenlaag. In dit geval word het maar een containerschuurtje dus 'who cares', ik doe het vooral voor de ervaring.
Ik geef toe dat het een 'smaak' is die niet voor iedereen is (zoals met alle smaken) maar je hebt variaties:
en ik vind de techniek vooral interessant vanuit een milieu-oogpunt. Deze techniek levert een afwerking op die volledig bio-afbreekbaar is als het bouwwerk zijn levensduur heeft bereikt.