Jet, Microclene etc. kunnen wel inpakken denk ik

.
Maar het is zeker niet mijn bedoeling marktaandeel te pakken.
Het gaat mij meer om de uitdaging zelf een systeem te bouwen wat beter functioneert dan wat op de markt is. Qua filters ben ik ervan overtuigd dat ik het beste heb gebruikt.
De metingen moeten dit nog wel uitwijzen.
Gezien de belangstelling voor het zelf bouwen zal ik proberen filters te regelen.
De ventilator heb ik besteld bij een Growshop, hier gebruiken ze deze voor het afzuigen van wietlucht en blazen het door een actief koolfilter. Zo'n ventilator ( Torin 500 kuub) kostte mij €87,75 bij Grow-Electro. Zwaardere zijn natuurlijk duurder.
Verdere kosten zitten in de kast, je kunt dit zo duur maken als je wilt ( van MDF tot massief noten

)
Ook kun je nog een regelaar op de ventilator zetten of eventueel een tijdvertraging.
De basis uitvoering kost waarschijnlijk compleet nog geen 200 euro. En dan heb je een systeem wat je, bij juist gebruik prima beschermt tegen fijnstof. Natuurlijk is bestrijding aan de bron het beste. Dus zorg voor goede afzuiging op de machine's en draag adembescherming bij schadelijke stoffen. En daar hoort stof van hardhout zeker bij!
Ik hou jullie op de hoogte van de metingen en van de mogelijkheid om filters aan te schaffen.
Groeten uit een stofvrije werkplaats
Kor