Na het lezen over zoveel problemen met (fijn) stof in de werkplaats, lijkt het mij tijd om actie te ondernemen.
Het moet volgens mij mogelijk zijn zelf een kast te bouwen, die de lucht voldoende reinigt om veilig te werken. Voorwaarde is wel, dat afzuigunits de spaanders en zaagsel verwijderen.
Een zelfgetimmerde of met zwalustaarten in elkaar gelijmde houten kast
, met een goede ventilator en de juiste filters zou ons veel ellende kunnen besparen.
Als er voldoende belangstelling is, wil ik hier best energie in steken. Met name advies geven over te gebruiken filters zal wel lukken.
Ik wil hiermee niet een Microclene of JET of ander bestaand type concurrentie aandoen, maar proberen mede houtbewerkers de gelegenheid te geven zelf iets te maken.
En tevens bewust te maken van het risico van (fijn) stof in onze werkplaatsen.
Is het een idee zoiets te ontwikkelen?
En is er meer ervaring onder onze forumleden?
Groeten
Kor.
Het moet volgens mij mogelijk zijn zelf een kast te bouwen, die de lucht voldoende reinigt om veilig te werken. Voorwaarde is wel, dat afzuigunits de spaanders en zaagsel verwijderen.
Een zelfgetimmerde of met zwalustaarten in elkaar gelijmde houten kast
Als er voldoende belangstelling is, wil ik hier best energie in steken. Met name advies geven over te gebruiken filters zal wel lukken.
Ik wil hiermee niet een Microclene of JET of ander bestaand type concurrentie aandoen, maar proberen mede houtbewerkers de gelegenheid te geven zelf iets te maken.
En tevens bewust te maken van het risico van (fijn) stof in onze werkplaatsen.
Is het een idee zoiets te ontwikkelen?
En is er meer ervaring onder onze forumleden?
Groeten
Kor.