Hi,
Jawel, zelf overzet traptreden maken voor 2 trappen.
Onze huidige trappen waren eerder bekleed met tapijt en na verwijderen hiervan (en een hoop lijm) moet er wat anders op. De vrouw wil linoleum dus doen we eiken.
Het plan is om eiken planken van 20mm dik te vlakken en naar 15mm dikte terug te brengen.
Elke tree bestaat uit 2 stroken van ca 15 cm breed (Planken zijn doorgaans ca 20 cm breed).
Neuzen van trap worden circa 4-5cm hoog en voorzien van een radius(je).
Neuzen worden aan de trede bevestigd door middel van een tong en groef verbinding.
Vooralsnog geen anti slip profiel gepland.

Ik denk de treden voor het plaatsen al een keer in de hardwaxolie (osmo) te zetten. Is lakken beter?
Plan per tree:
1) inmeten door middel van een trapspin (rekening houdend met speling (werken) van 2-3mm en ruimte tussen stootborden en neus van de nieuwe trede)
2) vorm overbrengen op trede (zonder neus nog)
3) proefpassen (aanpassen waar nodig)
4) Neus op maat maken/verlijmen
5) Trede verlijmen op bestaande trap met high tack
Dat is het plan..... Iemand suggesties/ideeen of dingen die ik echt anders moet doen?
Alvast bedankt voor de morele ondersteuning!
Jawel, zelf overzet traptreden maken voor 2 trappen.
Onze huidige trappen waren eerder bekleed met tapijt en na verwijderen hiervan (en een hoop lijm) moet er wat anders op. De vrouw wil linoleum dus doen we eiken.
Het plan is om eiken planken van 20mm dik te vlakken en naar 15mm dikte terug te brengen.
Elke tree bestaat uit 2 stroken van ca 15 cm breed (Planken zijn doorgaans ca 20 cm breed).
Neuzen van trap worden circa 4-5cm hoog en voorzien van een radius(je).
Neuzen worden aan de trede bevestigd door middel van een tong en groef verbinding.
Vooralsnog geen anti slip profiel gepland.

Ik denk de treden voor het plaatsen al een keer in de hardwaxolie (osmo) te zetten. Is lakken beter?
Plan per tree:
1) inmeten door middel van een trapspin (rekening houdend met speling (werken) van 2-3mm en ruimte tussen stootborden en neus van de nieuwe trede)
2) vorm overbrengen op trede (zonder neus nog)
3) proefpassen (aanpassen waar nodig)
4) Neus op maat maken/verlijmen
5) Trede verlijmen op bestaande trap met high tack
Dat is het plan..... Iemand suggesties/ideeen of dingen die ik echt anders moet doen?
Alvast bedankt voor de morele ondersteuning!
Laatst bewerkt: