Zaagblad kopen voor lintzaag

Snoek88

Nieuw lid
17 dec 2017
3
0
Arnhem
Hoi mede houtbewerkers,

Om mijn hobby professioneler aan te pakken heb ik een metabo 317 precision 2e hands gekocht. Nu wil ik om rondjes te kunnen zagen er een dunner zaaglint inzetten. 4mm breed.
Om lintzagen te kopen las ik bijna overal dat je het best terecht kunt bij tuffsaws.co.uk
Na emailen, weet ik nu dat door Brexit zij niet m
verkopen aan Nederland.

Op internet zoeken naar Nederlandse verkopers die een lintzaag blad verkopen onder de afmetingen van 2240x4x0.64 mm zijn er niet. Het kleinste formaat blad wat er vaak aangeboden word is een standaard 6mm.

Mijn vraag aan jullie is,
Weet iemand een adres of heeft een ander idee aan hoe ik aan mijn gewenste zaaglint kan komen?

Dankjewel
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Welkom,
al gekeken bij lintzagenopmaat.nl?
anders even zoekfunctie hier op forum, is al veel over geschreven.
 
  • Leuk
Waarderingen: vandikte

Snoek88

Nieuw lid
17 dec 2017
3
0
Arnhem
Waarom moet dat absoluut die maat zijn? En is 6 mm te breed?
Ik vermoed dat je niet beter dan dit gaat vinden.
Wat ik maak heeft wel eens nauwe bochten. En wil een partij kleine rondjes van hout maken.
Te klein voor de bovenfrees. (Naja wat ik niet fijn vind om met de frees te doen)
En 6 mm is daarvoor te breed. Werk alleen voor grote bochten.

Vandaar dat ik een 4mm breed zaaglint wil.

Bestelling bij lintzaagopmaat.nl is gelukt.
zag bij een ander type blad dat ik wel tot 3 mm kon gaan.
 

Dutch carverman

Actieve deelnemer
23 dec 2020
54
21
Hoi jongens hier ben ik weer. De Parkside lintzaag van de Lidl doet het prima, alleen breken de zagen nog al eens een keer. Dus na het kijken van een video van John Heitz uit Canada heb ik besloten om er ook een te bouwen. Dat is gelukt zonder maten en tekeningen, maar wel met youtube.(veel youtube). Nu heb ik zaaglint op rol gekocht en er een zaaglint van gemaakt. Werk top. Maar ik doe aan houtsnijden en heb een stam gekocht en deze laten zagen in planken van 80 mm dik. Hier haal ik de figuren uit. Nu mijn probleempje? Wat voor zaaglint kan ik het beste gebruiken voor Lindenhout, inmiddels een half jaar, staand laten drogen met ruimte ertussen. Liefst op de rol, maar anders op maat. HELP ME PLEASE.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
90
West-Friesland
Je kan wel zaaglinten van 4mm kopen maar…. kan de machine van jou daar mee om gaan?
Ik meen gelezen te hebben dat jou lintzaag vanaf 6mm zaaglinten zaagt net als bij mij.

Bij mijn machine (Emco) moet je bij gebruik van zaaglinten smaller dan 6 mm andere zaaglintgeleiders gebruiken/installeren.

Mvg, :).
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Volgens mij levert Tuffsaws weer naar nederland.

Do you post to....?

I can post to anywhere in the World (and regularly do), if you contact me with details on what you require and where you are then I will gladly quote on postage costs. Depending on the weight of the parcel, it can sometimes be cheaper to split parcels into two for posting outside of the UK which is why I prefer to individually quote on posting outside the UK
 
  • Leuk
Waarderingen: vandikte

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.509
968
Riemst
Ik hoop dat je beseft dat dat hout nog helemaal niet droog is.
Nat lindehout van 8 cm dik met een smal lint zagen is toch wel een uitdaging. Je hebt dan een lint met een tamelijk grove vertanding nodig, maar dat is niet evident bij een smal lint. Droog hout geeft fijn zaagsel maar bij zacht nat hout krijg je draden die moeilijk afvoeren. Dan stropt het lint en krijg je breuk.
 

Dutch carverman

Actieve deelnemer
23 dec 2020
54
21
Inmiddels goed gedroogd, in de schuur met voldoende trek/tocht en niet tegen elkaar en regelmatig gekeerd.
Ik wil kleine diameter kunnen zagen in hout van 80 mm dik.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.509
968
Riemst
Na een half jaar is hout verre van droog. In het beste geval is het vrije water (sap) opgedroogd.
Het duurt jaren voordat een plaat van 8 cm winddroog is.
 
  • Leuk
Waarderingen: ornament

Dutch carverman

Actieve deelnemer
23 dec 2020
54
21
Nou, even vooor de duidlijkheid het hele verhaal.
ik doe aan houtsnijwerk. Het hout is Lindenhout. Dit kun je kopen geschaafd en gedroogd en wel in alle afmetingen. ALLEEN is de PRIJS van een behoorlijk stuk hout vrij prijzig.
In Udenhout, ik woon zelf in Loon op Zand, zit een boomrooierij. Ook lindenstammen heeft hij liggen.
dus kwam ik op het Lumineuze idee om een stuk stam te kopen. Zogezegd zo gedaan. Ook in Udenhout zit een houtzagerij, die heeft de stam weerin planken gezaagd van 8 cm dik. Hier haal ik mijn werkstukken uit. dus voor bochten heb ik een lintzaag gebouwd, en daar heb ik nu een groffe smalle zaag voor nodig om de wendingen te kunnen zagen.
 

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
397
175
Groene Hart
Het schijnt dat hout ingeveer 1 cm per jaar droogt, dus een schaaldeel van 8 cm dik is dan pas na vier jaar ook binnenin droog genoeg om met fijne tanden te zagen.
En een smal lint heeft meestal fijnere tanden dan een breder lint. Dat is het probleem wat anderen en ik hier zien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.