Wie van de forumleden (jullie) laat wat zien op de open dag hout?

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Het huidige bestuur van de Open Dag Hout (ODH) bestaat uit forumleden. De meesten hebben hiermee kennis gemaakt door als forumleden mee te doen aan deze dag in Drachten en Eindhoven. We hebben daar met veel plezier de hele dag gestaan en wat van onze (niet altijd spectaculaire) houtactiviteiten laten zien. Dat leverde veel leuke gesprekken en een mooie houtdag op. Vandaar onze motivatie om de ODH vorig jaar nieuw leven in te blazen!!

Wij hoopten vorig jaar op veel forumleden, die net zoals wij, op de forumstand wat van hun werk en hobby wilden laten zien. Dat viel ons tegen, blijkbaar wat te veel vanuit onszelf geredeneerd:rolleyes:. Er lijkt nogal wat schroom onder jullie te bestaan om daar met je werk te komen.

Vandaar mijn oproep: kom op en meld je aan met een werkstuk of presentatie en ga op de forumstand staan!!

Tweede verzoek: wie van de forumleden zou jij graag met een werkstuk of presentatie op de forumstand willen zien?
Misschien dat we dan nog mensen over de drempel kunnen helpen om met hun vaak fraaie werkstukken te komen.

Wij zijn zeer benieuwd hoe jullie hier over denken.

Fons
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.277
145
Enkhuizen
Ik heb nog een 3e verzoek als medeforumlid en medebestuurder.
Heel veel forumleden kennen elkaar alleen via de forumnaam en avatar. Het bleek dat vorig jaar heel veel leden langs elkaar heen hebben gelopen zonder elkaar te (her)kennen.
Als we nu allemaal een etiket opplakken, stuk schilderstape of zelfs ducttape met daarop duidelijk jullie forumnaam wordt het nog veel gezelliger en een feest der herkenning.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Oké, ik begrijp jullie enthousiasme voor de naamplaatjes;) maar hoe enthousiast zijn jullie over mijn eerste oproep:confused::p Tot nu toe krijg ik de indruk dat je alleen maar naamplaatjes wil laten zien....

Fons
 

tuoh

Oud hout
@ Fons,

ik ga er niet bij zijn, aanhoudende oogproblemen verhinderen autoritten bij schemering, bij nacht, bij laagstaande zon,etc.. Een rit van 2x 300km is dus uitgesloten, jammer maar helaas.

Mvg,

André
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Leuk man! Ruimte gaat wel lukken! We houden een ruime forumstand aan, daar is dan wel plek voor je! Wil je in een PB aan mij nog even je naam en mailadres opgeven, dan zetten we je op de lijst en houden er rekening mee!

Tot 2 oktober! Fons
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
@ Wim Kluck en Henk Verhaar

Fijn dat jullie met je werkstukken komen! Willen jullie ook een PB aan mij sturen met je mailadres? Kom je ook op de lijst!

Fons
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.037
1.667
Terkaple
www.woodworking.nl
In 2010 stonden we als woodworking.nl voor het eerst op de Open Dag Hout en het was ook mijn eerste Open Dag Hout! Dat was in Drachten en werd toen nog georganiseerd door Centrum Hout uit Almere. Onze Kor (Kies voor Hout) had contact met hen en met een hele groep stonden we daar bij elkaar.

Dat was voor het eerst dat ik wat knutselwerk van mij aan een ander liet zien. Ik had wat kistjes in aanbouw mee wat losse gezaagde verbindingen en een klein tafeltje en wat kant en klare kistjes. Bleek dat er de meeste belangstelling voor de halfafgemaakte dingen was. Ik had een hartstikke leuke dag en praatte met veel mensen over de lol van het maken, de methodes, het hout etc.

Dus komt allen en schroom niet, je treft zo veel gelijkgestemden om een keer te praten over je werk of hobby en de oprechte interesse is echt hartstikke leuk om mee te maken!

jaap
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Dag Jaap,

Ik wil ook wel wat spulletjes meenemen om neer te zetten. Een paar kleine houtsnijwerkjes en een kistje waar ik mee bezig ben. Ik zal weinig oppervlakte nodig hebben :)
 
Kom op forum leden........

Schroom niet om je werk in het echt te laten zien.
Ik sta zelf met een stand waar ik een groot deel van mijn werk laat zien. Ook zal ik hout en materiaal mee nemen om op die dag te bewerken.
Sinds 2015 ben ik bezig met hobby matig hout bewerken. Low budget !!!!
Ik moet nog veel, ja heeeeel veel leren maar wil andere graag laten zien dat je ook al heb je geen vakgerichte opleiding of hout bewerkings genen !!!, je toch hele mooie werkstukken kunt maken.
Door het laten zien en er over te praten vergroot je uiteindelijk je kennis. Commentaar is om van te leren, mede daarom ben ik zo blij met dit forum.

Kom allemaal, en ga het gesprek aan met collega hout bewerkers.

We hebben allemaal HOUT als passie !!!, dat verbind ons .

Tot zondag 2 oktober

Gr Edwin
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
810
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Ik heb nog een 3e verzoek als medeforumlid en medebestuurder.
Heel veel forumleden kennen elkaar alleen via de forumnaam en avatar. Het bleek dat vorig jaar heel veel leden langs elkaar heen hebben gelopen zonder elkaar te (her)kennen.
Als we nu allemaal een etiket opplakken, stuk schilderstape of zelfs ducttape met daarop duidelijk jullie forumnaam wordt het nog veel gezelliger en een feest der herkenning.

Pieter, vond juist m'n badge van de open dag hout van 2009 in Zutpen, ik zal hem dragen. :)

IMG_4720.jpg

En natuurlijk neem ik wat spulletjes mee!

groetnis, Roeland
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.