Goedemiddag allemaal!
Als ik nu een beetje wil knutselen met hout met het in de fietsenschuur gebeuren waarna alles onder het zaagstof zit. Ook is het niet mogelijk om grotere werkstukken te maken en is de hele ruimte ongeïsoleerd. Niet echt ideaal dus als houtwerkplaats
Nu wordt gelukkig over een paar maanden mijn nieuwbouwwoning opgeleverd wat ook wat mogelijkheden geeft tot het bouwen van een werkplaats. Om te zorgen dat ik geen fouten maak (op dit moment heb ik namelijk nog geen ervaring met grotere machines omdat ik daar domweg de plek niet voor heb) zou ik gebruik willen maken van jullie expertise voor het realiseren van de werkplaats. Mijn idee is om deze in houtskeletbouw op te trekken zodat al het werk in principe zelf te doen is.
Wat zijn de beperkingen van de werkplaats?
buitenafmeting tussen de 50 à 60 m2
Goothoogte 3 mtr
nokhoogte 6 mtr
Het eerste dat in mij opkomt is om een vierkant gebouw te maken zonder verschillende binnenruimtes. Dit vraagt echter wel een zeer grote overspanning van ongeveer 7 mtr, dit zou te realiseren zijn met een IPE profiel maar misschien dat er handigere oplossingen zijn? Misschien enkele dragende binnenwanden omdat het verstandiger is om wat verschillende ruimtes aan te brengen?
Wat wil ik dat er sowieso inkomt:
Vaste trap naar zolder/bovenverdieping
Toiletruimte met grote wasbak voor schoonmaken gereedschap e.d.
Dubbele deur of garagedeur
Het zal duidelijk zijn dat er nog wat budget moet overzijn na de verhuizing maar ik hoop het geheel eind volgend jaar te hebben staan. Ik heb dus nog even de tijd om tot een uiteindelijk ontwerp te komen.
Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken in het ontwerpen en realiseren van deze werkplaats/schuur.
Groeten,
Joris
Als ik nu een beetje wil knutselen met hout met het in de fietsenschuur gebeuren waarna alles onder het zaagstof zit. Ook is het niet mogelijk om grotere werkstukken te maken en is de hele ruimte ongeïsoleerd. Niet echt ideaal dus als houtwerkplaats
Wat zijn de beperkingen van de werkplaats?
buitenafmeting tussen de 50 à 60 m2
Goothoogte 3 mtr
nokhoogte 6 mtr
Het eerste dat in mij opkomt is om een vierkant gebouw te maken zonder verschillende binnenruimtes. Dit vraagt echter wel een zeer grote overspanning van ongeveer 7 mtr, dit zou te realiseren zijn met een IPE profiel maar misschien dat er handigere oplossingen zijn? Misschien enkele dragende binnenwanden omdat het verstandiger is om wat verschillende ruimtes aan te brengen?
Wat wil ik dat er sowieso inkomt:
Vaste trap naar zolder/bovenverdieping
Toiletruimte met grote wasbak voor schoonmaken gereedschap e.d.
Dubbele deur of garagedeur
Het zal duidelijk zijn dat er nog wat budget moet overzijn na de verhuizing maar ik hoop het geheel eind volgend jaar te hebben staan. Ik heb dus nog even de tijd om tot een uiteindelijk ontwerp te komen.
Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken in het ontwerpen en realiseren van deze werkplaats/schuur.
Groeten,
Joris