Werkkleding

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.120
3.606
Lijkt me met dit weer geweldig. Maar weinig kans dat ik 150 euro aan een rok ga uitgeven. Dat is meer wat voor de andere sexe. En waarom verkopen ze ze hier weer alleen in kindermaten?

Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.120
3.606
Handtools, ze hebben ook weer alleen kinder maten. Ik ben 2 meter en 130 kg. Dus broeken maat 64 en overalls maat 66.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.120
3.606
De meeste spullen hebben ze gewoon niet in mijn maat. Zo'n rok gaat tot waiste 44. Dat is ongeveer maat 60.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.233
488
hilversum
Las techniek in Ijsselstein
Of
Vip safety in Nieuwegein
Verkopen l.brador
Volgens de website van l.brador hebben ze ook grotere maten.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.120
3.606
Ik kom geregeld bij lastechniek ijsselstein. Die kleding is me nog nooit opgevallen. Ik zal eens kijken wat ze hebben als ik daar weer ben.

• Leuk
Waarderingen: Rdl

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
391
83
Oss
Vroeger had havep ook goede lijnen. Na 20 jaar nog steeds goed. Alleen beetje verf erop. Bij andere lijn schuren de zakken door maar mag ook na 10 jaar dagelijks gebruik.

Dacht dat het toen construction lijn was en Nederlands ( goirle ) Dacht ik

• Leuk
Waarderingen: Ernest Dubois

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.482
3.530
Gaanderen
Ik heb ook last van iets grotere kuiten. Dat was vroeger met maat 64 geen probleem. Nu met maat 54 wel. De welkoop heeft spijkerbroeken in diverse pijpbreedtes. Prijs is laag. Hoe lang ze mee gaan weet ik niet. Maar de stof is stevig. Geen kniestukken in deze broeken maar die zitten bij mij toch verkeerd.

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
222
90
Zaanstreek
Handtools, ze hebben ook weer alleen kinder maten. Ik ben 2 meter en 130 kg. Dus broeken maat 64 en overalls maat 66.
nee, het zijn meer de maten zoals je bij een pak/colbert vindt. Ik heb jeans in 32 of 34 (beetje merk afhankelijk) maar loop al sinds dag en douw in Blaklader werkbroeken in C52 of C150 (yep, langere pijpen wordt ineens een 1 voorgezet). De D-maten zijn voor bredere heupen t.o.v. lengte pijp.
Ik heb zelf al meerdere paren van de 1495 broek versleten, ook korte broeken van hen zitten mij heerlijk (als meubelmaker, veelal in de werkplaats). Tijdens verbouwing had ik een andere aan, wel met spijkerzakken en die heb ik nog steeds voor als ik ergens meer 'op de bouw' ben dan alleen een keuken afmonteer op locatie.

Kijk even op hun site, zoek een broek op en klik dan op maattabel bij de prijs / kleuren rechts. Bijvoorbeeld via dit linkje

en ja, ik heb een paar jaar in zweden gewoond/gewerkt dus ik ben bevooroordeelt ;-)

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.120
3.606
Doubledot ik moet dus c64 hebben, maar van die scandinavische broeken zijn de pijpen te smal. Die krijg ik niet over mijn bovenbenen.

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.155
77
Mesa, CO
shinglemaker.wordpress.com
Ik zoek altijd een stevig stof en dat is wat me tegenvalt in de meest van wat ik hier zie voorbijkomen - het is zo flinterdun Als een bruidssluier of als een klamboe. Daarom moest ik het doen met wat bij de Vakkleding Groningen, aangeboden is, afdeling ouderwets. Als ze wat van de uitzonderlijk maaten hebben, hoe zou ik dat kunnen weten, het stoorde mij niet.

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
222
90
Zaanstreek
Maakt niet uit als een hammer in je lus hangt. Behalf als je op het dak aan het werk bent.
"Maakt niet uit als een hammer aan je lus hangt" las ik even :ROFLMAO:

Maar eh, @Ernest Dubois kijk eens naar dit model, hun allround broek van nylon. of deze 100% katoen.
@chevy66 dat is jammer inderdaad. Dan moet je echt een keer goed doorpassen - ik heb eerder ook 3 of 4 maten besteld in mijn "range" en gewoon proberen. Of een grote dealer in de buurt hebben waar je ze allemaal uit het rek kan pakken.

In andere hoek, Snickers heeft best wel wat Denim broeken en volgens mij Wurth eigenmerk ook. Just a thought..

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.155
77
Mesa, CO
shinglemaker.wordpress.com
Die zijn mij bekende door een Franse vriend van mij die jaren in Zweden woonde. Ik heb wel de gestreept overhemd van Blaklader 100% en zo. Die vind ik prima maar na zo veel en zo veel jaren is hij ook een beetje dun aan het worden Helaas.

Laatst bewerkt:

jorisvh

Post veel
Die l. brador 101 is het model werkbroek dat ik zoek. Die lui lijken zelfs geen website te hebben.
Een webshop hebben die Zweuden inderdaad niet.
Ik heb een vakhandel om de hoek die het merk voert (wat grotendeels verklaart waarom ik dat merk blijf kopen).
Maar die hebben ook maar 4 modellekes in het rek en klaar.
Online verkoopt proforto.nl l.brador maar wellicht ook niet de 100% katoenen modellen.

Als je goeie vriendjes bent met die lastechniek mannen willen ze misschien wat speciaal voor je bestellen?

Ik zie dat de BeNeLux importeur
V!P safety: werkhandschoenen, werkkledij, PBM, veiligheidsschoenen
een NL vestiging in Nieuwegein heeft wat klaarblijkelijk om de hoek is.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.