Welke cirkel of inval zaag met geleidingsrail?

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.562
430
Halverwege Utrecht en Amsterdam
ik denk dat je een iets ander probleem hebt, je zei dat je de zaag aan de rechterkant tegen een geleider aan laat lopen, je rechterkant van de onderplaat is niet recht.
1774816416312.png
Ik zie daar een nok zitten, alle zie ik die aan de achterkant niet.als je een waterpas tegen de rechterzijkant van je blad aanzetdan kun je makkelijk meten of je onderplaat overal evenveel uitsteekt
Een 2de probleem is dat je een houten geleider probeert te gebruiken, metaal en hout zijn niet echt beste vrienden in dit soort gevallen, als je een metalen koker of iets anders wat een scherpe hoek heeft kunt vinden en dat probeert weet je of een deel van je probleem daarvandaan komt.

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.523
936
‘s-Hertogenbosch
Zelfde nok zit ook aan de linkerkant van de zool, is een onderdeel van de sleuf waar de parallel geleider in glijdt….
Ik denk dat de machine een keer gevallen is en dat daardoor het scharnierpunt aan de achterzijde een fractie verbogen is.
Bij deze lichte machines zijn de onderdelen relatief licht uitgevoerd.
Zet je blad in de diepste stand en meet of de zijkant van de zool parallel is Zoniet iets in de goede richting verbuigen.
Heb in het verleden twee lichte hitachi zaagjes uit de klasse semi-pro gehad fijne machines om mee te zagen en een zaagdiepte als een grote ( 78 mm) , ze wegen geen drol en ik kon er overal mee zagen zelfs bij de allerlichtste meterkasten.
Heb ze allebei meermaals op bovenstaande manier gericht en dan ging het weer een tijdje goed.
De eerste viel op het laatst al draaiend uit mekaar ( schroeven losgetrild) en de laatste gaf een raar geluid en werd heet bij het koelrooster doordat het lager aan het insmelten was.
Jammer maar helaas…..

Doe je controles en neem een wijs besluit, het vakantiegeld is onderweg en vaderdag zit er ook aan te komen dus de aanbiedingen ook…

Groetjes John

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.