Selectiviteit is een advies, dat even voorop.
Ik hou me aan het advies, ik ben nou eenmaal zo

Maar goed, als je het niet doet is er niet direct een groot gevaar, daarom is het een advies natuurlijk.
Maar 25a - 20a - 16a is niet selectief, dat de automaat er tussen zit is geen gemak alleen, hij zit er tussen, dus hij telt echt mee. Je kan niet zeggen 25a - 16a en die 20a tel ik niet mee.
Maar iets heel anders:
Je schrijft 25a - 20a 16a, is dat je situatie?
En niet hoofdkast: 25a -> 20a ----> onderverdeel kast: 20a -> 16a ?
Ik ben geen elektromonteur, dus ik weet ook niet alle regeltjes precies, maar ik doe we aardig wat met elektra en heb veel mezelf aangeleerd met hulp van een ander forum en internet. Dus graag mijn corrigeren als ik het fout hebt, dan leer ik ook weer wat
Van de week heb ik een onderverdeel kast aangesloten waar 3x63A de hoofdzekering is.
Ik heb hoofdschakelaar van 3x40A geplaatst in de hoofdkast waarop de kabel is aangesloten naar de onderverdeel kast. In de onderverdeel kast is een 3x25A hoofdschakelaar geplaatst en vervolgens de aardlek schakelaars met de 16A eindgroepen.
Kort gezegd, ik heb aan het begin en het einde van de kabel een automaat zitten, en zover ik het weet is dit de juiste manier. Zoals ik het ziet is jou kabel naar de onderverdeler niet voor beveiligd.