Wat voor compressor is goed voor mij?

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.201
1.977
Klein-Brabant, Vlaanderen
Hij was niet zoveel groter dan mijn oude 20 liter.
waarvoor die 30 liter ?
heb je zo'n groot verbruik, of wenste je gewoon een stevige knaap ?
daarmee ga je toch niet op stap ?
Toen ik de mijne kocht, waren die van Hyundai er nog niet, dacht ik. Anders had ik er zeker naar gekeken.
toen ik de mijne kocht, wist ik nog niet zoveel van compressoren
die mrc6 kan ik zeker niet aanbevelen
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.383
836
70
Veldhoven
waarvoor die 30 liter ?
heb je zo'n groot verbruik, of wenste je gewoon een stevige knaap ?
daarmee ga je toch niet op stap ?

toen ik de mijne kocht, wist ik nog niet zoveel van compressoren
die mrc6 kan ik zeker niet aanbevelen
Ik had een compressor van 1 PK met 20 liter en ik kwam wel eens te kort. Dus ik wilde een zwaardere, 1 1/2 PK. Maar daar zat meteen een 30 liter tank onder. (Had niet niet gehoeven van mij)
En ik ga er niet mee op stap. Als dat zou moeten, is het nog steeds geen probleem, maar mijn oude is er ook nog (Bij mijn dochter)
 

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
210
100
waarvoor die 30 liter ?
heb je zo'n groot verbruik, of wenste je gewoon een stevige knaap ?
daarmee ga je toch niet op stap ?

toen ik de mijne kocht, wist ik nog niet zoveel van compressoren
die mrc6 kan ik zeker niet aanbevelen
Die in mijn eerste post hebben jullie overtuigend uit mijn hoofd gepraat :)

Stanley heeft ook een compacte silent compressor. Dat klinkt ook wel ok. Ziet er wel handzaam uit en heeft de motor niet helemaal open en bloot. Wel netjes.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.852
904
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Oeps, ik had niet opgelet, wist niet dat er een budget was. Ik ben zeer slechthorend, maar mijn hoorapparaten doen hun werk zo goed dat mijn 40 jaar oude RODA nog steeds oorverdovend klinkt. De Low Noise van HBM kun je letterlijk en figuurlijk in de huiskamer zetten. Mijn doofheid komt niet van de scheepsmachinekamers waar ik als scheepswerktuigkundige heb gewerkt of de elektriciteitscentrales aan de wal. Nee...ik heb het motorrijden onderschat.
Tja. Ik heb een permanente fluit (tinnitus) die hoogstwaarschijnlijk is veroorzaakt door jarenlang als bugelspeler in een fanfare voor de trompetten te zitten ;-)
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.923
848
Oss
Tja. Ik heb een permanente fluit (tinnitus) die hoogstwaarschijnlijk is veroorzaakt door jarenlang als bugelspeler in een fanfare voor de trompetten te zitten ;-)
Ja Henk, zo’n fluitje fluitje heb ik er ook bij:p, gelukkig stoort het me niet meer als ik er niet mee bezig ben.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.739
2.598
Gaanderen
Tip: een kruiwagen band kun je heel vlot oppompen met een staande luchtpomp als die de juiste aansluiting heeft. Voor kruiwagens is een manometer misschien wel handig, de spanning op een fietsband kun je gemakkelijk voelen. kost geen 20 euro.
288x1200.jpg
Niet als ie tubeless is.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.739
2.598
Gaanderen
Ik heb zelf wel eens met een airbrush compressor enkele bradjes geschoten.
Een hele grove regel met dhz compressoren is dat ze niet meer dan de helft van de tijd mogen aanstaan. Voor Brads/spijkers heb je niet veel nodig. Ik heb zelf een stille 30 liter hbm. Dingen die met kleinere compressoren niet gaan zijn boormachines schuurmachines verfspuiten. Ja even gaat dat prima maar kijk dan naar hoeveel lucht ze gebruiken. Niet alleen wat opgegeven word maar ook de verliezen/lekkage
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.383
836
70
Veldhoven
Gelukkig geldt dat voor mij ook. Het is wel storend als ik er op let, maar meestal zit het ergens ver weg in de achtergrond.
Ik heb ook vreselijke tinnitus die soms ondraaglijk is, een vriendin had dat ook, maar zo erg dat ze zich een aantal jaren geleden heeft opgehangen. Zó erg kan het zijn! Ze had een afscheidsbriefje bij zich met maar twee woorden er op: "Eindelijk rust".........
 

Birdman

Nieuw lid
16 dec 2021
3
0
Breda
ik heb in een anderhalf jaar tijd al 2 van deze compressors versleten. niet omdat ik ze veel gebruik of slecht onderhoud. ze houden er gewoon mee op. toevallig is hij er 2 dagen terug (weer) mee opgehouden. gedeeltelijk opengeschroefd maar zie niet waar t probleem zit. na inschakeling hoor je dat er spanning op zit en wilt hij soms heel even rustig draaien maar houd er dan weer mee op.
iemand suggesties?
Ik heb deze: Hyundai Compressor (8 bar) | BAUHAUS

zeer stil, je kan er rustig naast staan te bellen.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.087
400
Als je een compressor met ca. 250 l/m koopt maakt de tankinhoud voor brads geen verschil

de tankinhoud wordt pas belangrijk als je iets gaat doen wat veel lucht lucht vraagt zoals iets schoon blazen
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
862
449
Noord-Veluwe
De ellende van tinnitus is dat een foutje al genoeg is. Ik was me bewust van de risico's van hard geluid (vroeger wat bands geholpen), dus ik was altijd erg voorzichtig daarmee. Maar zelfs dan nog kan het dus toch fout gaan... Tijdens de bouw van ons huis ben ik zo stom geweest om toch een keer met de cirkelzaag aan de slag te gaan, zonder dat ik gehoorbescherming op had. Sindsdien heb ik altijd een piep in mijn hoofd. Bijzonder vervelend. Het ergste is nog dat ik vaak andere mensen probeer te behoeden voor dezelfde ellende en dat ze me dan een beetje schaapachtig aankijken met een blik van "doe niet zo moeilijk".
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.