Als freesmachine zat ik inderdaad naar zo'n Triton te kijken, dat afstellen vanaf boven heeft mijn sterke voorkeur, onder de tafel liggen prutsen gaat irriteren en dan gebruik je het uiteindelijk niet.
Ik moet alleen nog 'even' verzinnen waar ik 'm het best kwijt zou kunnen.
Optie 1: in het rechter deel van de rechter werkbank op wielen. Die ene lade offer ik dan op / modificeer ik zodat hij om de machine heen valt. (nog even bekijken hoe dat zit met stofafzuiging)
In het blad zou ik dan in de lengte en breedte wat T track kunnen verwerken om een fence op te maken.
Voordeel: mobiel dus handig voor grote / lange werkstukken.
Nadeel: zit dicht bij m'n bankschroef dus misschien zit het in de weg als ik wat fijner handwerk wil doen? Ook zal ik met losse slangen moeten werken voor de stofafzuiging,.

Optie 2a (rood):
In de vaste werkbank. Ook hier een lade (nog niet eens klaar) opofferen / aanpassen. Wat kortere stukjes T track om een fence mee te maken.
Voordeel: vaste opstelling, direct klaar voor gebruikt.
Nadeel: ruimte is wat beperkter
Optie 2b (blauw):
Als optie 2a, maar 1 plekje opgeschoven, gaat ten koste van de maximale lengte van het werkstuk (krappe 2 meter dan nog maximaal) maar kan wel bredere platen bewerken zonder dat de zaagmachine in de weg zit.

(Let niet op de rommel trouwens, werk in uitvoering)
Hebben jullie advies?
Ik moet alleen nog 'even' verzinnen waar ik 'm het best kwijt zou kunnen.
Optie 1: in het rechter deel van de rechter werkbank op wielen. Die ene lade offer ik dan op / modificeer ik zodat hij om de machine heen valt. (nog even bekijken hoe dat zit met stofafzuiging)
In het blad zou ik dan in de lengte en breedte wat T track kunnen verwerken om een fence op te maken.
Voordeel: mobiel dus handig voor grote / lange werkstukken.
Nadeel: zit dicht bij m'n bankschroef dus misschien zit het in de weg als ik wat fijner handwerk wil doen? Ook zal ik met losse slangen moeten werken voor de stofafzuiging,.

Optie 2a (rood):
In de vaste werkbank. Ook hier een lade (nog niet eens klaar) opofferen / aanpassen. Wat kortere stukjes T track om een fence mee te maken.
Voordeel: vaste opstelling, direct klaar voor gebruikt.
Nadeel: ruimte is wat beperkter
Optie 2b (blauw):
Als optie 2a, maar 1 plekje opgeschoven, gaat ten koste van de maximale lengte van het werkstuk (krappe 2 meter dan nog maximaal) maar kan wel bredere platen bewerken zonder dat de zaagmachine in de weg zit.

(Let niet op de rommel trouwens, werk in uitvoering)
Hebben jullie advies?