Eerst een plak eraf gehaald voor wat later de voetsteunen moeten worden, vervolgens de balk over de zaagtafel gehaald met een schulpblad en 3 palen gemaakt (één reserve). Die vervolgens weer verdikt (verdund, eigenlijk dus
Wel beetje dom geweest, ik heb de plak die over was alleen verdikt tot dat hij vlak was, en daarna in tweeën gezaagd om twee vierkanten te creëren waarmee ik later de voetsteuntjes wil maken. Hij is echter nog veel te dik nu, echter te kort (lengte) om nog te verdikken in de machine. Dat word waarschijnlijk in de lengte doorzagen met de zaagtafel...
Daarnaast vraag ik me af hoe ik de draad/nerf van de voetsteunen moet plaatsen. Moet ik de nerf daarvan 'mee' laten lopen (parallel aan) met die van de stelt zelf? Of juist dwars erop? Ik ben voornemens een verborgen pen-gat verbinding te benutten, maar speel met het idee om binnen het gat, richting de bovenzijde van de stelt een klein gat te boren, en dan de pen ook een klein extra 'pennetje' op de bovenzijde te geven. Op die manier steek je de pen eerst van onder naar boven in dat gat alvorens de gehele pen in de stelt te zetten. Hij heeft dan extra zekering tegen uitbreken zodra er gewicht van boven naar onder op komt. Ideëen?
...of is het slimmer om te voetsteunen gewoon met verzonken (lange) schroeven door de stelt heen de monteren? Of beide? Met lijm?