Wat doe ik met dat hoge spouwmes, dewalt dw745

deTafelvanHendrick

Actieve deelnemer
11 okt 2017
176
19
Warns
Ja, dat zou beter moeten of anders de optie om een kwalitatief goede te kopen. Zelf een cross cut sled met inlay's voor bijvoorbeeld 30, 45 en 60 graden is ff werk maar dan heb je..... groet, Hendrick.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een DW745 (type 4), maar daarvan missen spouwmes en beschermkap. Nu kan ik de originele bestellen, maar ik vroeg me af of er ook mensen zijn die ervaring hebben met het wel/niet kunnen gebruiken van de verbeterde beschermkap (uit 2 delen) zoals de DWE7492 die kent.
 

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
92
Omgeving Alkmaar
Geen antwoord op je vraag, maar mocht je toch een beschermkap willen hebben die bij het origineel hoort, ik heb er nog eentje die bij mijn tweede spouwmes zat. Tegen verzendkosten mag je die zo hebben. Moet je alleen nog even een spouwmes maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: jpandriesse en Kor

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Dank voor het aanbod, maar mocht het er op lijken dat de nieuwe versie niet te gebruiken is, dan bestel ik 2 originele en heb ik binnenkort ook een beschermkap over (oftewel nr 2 is voor het maken van een ingekort spouwmes 😉 ).
 

MichaelCL

Nieuw lid
2 apr 2021
6
0
Brugge
Hallo iedereen,

Ik ben mijn schroef/bout kwijt die je nodig hebt om het spouwmes vast te zetten.
Nergens vind ik deze schroef terug bij de onderdelen lijst. Weet iemand toevallig welk type deze bout zou zijn?
Hartelijk dank!
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
zelf dewalt gecontacteerd maar die sturen gewoon de link naar de onderdelen lijst door... zucht
tja, tegenwoordig geldt het motto 'tijd is geld' meer dan ooit
vooral verkopen, daarna moet de klant het zelf maar uitzoeken (uitzieken ?)
staat die schroef/bout echt niet op een of andere tekening ?
machine bij op een internetwinkel of bij een fysieke handelaar gekocht ?
ofwel trek je je stoute schoenen aan, en ga je na aankoop op een internetwinkel toch bij de machineboer om het hoekje om er eentje te kopen

Ik hoop dat iemand met een dw745 me kan helpen
is niet zo'n onpopulaire machine
dus om jou te helpen, schroef er af draaien, diameter meten, lengte, spoed (vereist reeds een maat), . . . en voor een fraktie van een euro heb je er eentje
 
  • Leuk
Waarderingen: MichaelCL

MichaelCL

Nieuw lid
2 apr 2021
6
0
Brugge
tja, tegenwoordig geldt het motto 'tijd is geld' meer dan ooit
vooral verkopen, daarna moet de klant het zelf maar uitzoeken (uitzieken ?)
staat die schroef/bout echt niet op een of andere tekening ?
machine bij op een internetwinkel of bij een fysieke handelaar gekocht ?
ofwel trek je je stoute schoenen aan, en ga je na aankoop op een internetwinkel toch bij de machineboer om het hoekje om er eentje te kopen


is niet zo'n onpopulaire machine
dus om jou te helpen, schroef er af draaien, diameter meten, lengte, spoed (vereist reeds een maat), . . . en voor een fraktie van een euro heb heb je er eentje
Ik ben niet zeker maar de enigste mogelijke lijkt me nummer 49 "schroef speciaal" ...
Maar echt geen garantie dat dit correct is. Als ik niets terughoor hier op het forum ga ik die schroef bestellen en hopen dat het de juiste is... Tafelzaag heb ik nu een 5 jaar (gekocht op internet) ook daar het zelfde antwoord; zoek het zelf uit...

Idem voorgehad met een zogoed als ongebruikte makita nietjes tacker, had ze amper gebruikt vliegt een veer en schroeven er af... garantie "net" verlopen. Idem reactie, zoek het zelf maar uit. Echt geen idee waarom ik investeerde in Makita/Dewalt toestellen als je 0 % ondersteuning krijgt bij problemen.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Idem reactie, zoek het zelf maar uit. Echt geen idee waarom ik investeerde in Makita/Dewalt toestellen als je 0 % ondersteuning krijgt bij problemen.
ik kan jou & jouw ergenis volgen
het is altijd een eurootje op zijn kant
je bent bereid meer te betalen omdat je op een goeie dienst-na-verkoop rekent, maar bij problemen verwijst de verkoper je door naar de landelijke vertegenwoordiger van de fabrikant . . . zucht
je wil besparen, koopt op het internet in binnen- of buitenland, en dan heb je een winkel met een lange- of een korte-termijn-visie . . . weet je evenmin vooraf
 

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
92
Omgeving Alkmaar
Is het, als ik de tekening bij kruis volg, niet gewoon nr 73? Op de tekenining 1 net achter de buis van de stofafzuiging? Daar wordt het spouwmes bevestigd toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: MichaelCL

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
Misschien dat een ander boutje dat nu ergens in je machine gebruikt wordt, past?
Dan weet je in elk geval de maat.
Of voorzichtig een paar schroeven proberen.

Afgaande op de tekening bij Kruis is schroef 49 zeker niet voor het spouwmes. Schroef 49 wordt gebruikt om de 'draaikom' van de zaag vast te zetten.

Volgens mij is het schroef 43
 
  • Leuk
Waarderingen: MichaelCL

MichaelCL

Nieuw lid
2 apr 2021
6
0
Brugge
Ik twijfel, maar idd dat lijkt mogelijk.

Is het, als ik de tekening bij kruis volg, niet gewoon nr 73? Op de tekenining 1 net achter de buis van de stofafzuiging? Daar wordt het spouwmes bevestigd toch
 

Bijlagen

  • 20210402_134917.jpg
    20210402_134917.jpg
    78,8 KB · Weergaven: 11

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
92
Omgeving Alkmaar
20210402_140031.jpg

Ik heb m er even uitgehaald. M8 moertje past er perfect op. Ik heb alleen geen m8 boutjes die kort genoeg zijn om te testen of het ook in het schroefgat goed past.
20210402_140352.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: MichaelCL

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.