Waar trekken we de grens?

jorisvh

Post veel
hallo @Emilio,
ik dacht dat we dit draadje gestart waren nav een discussie ivm wat al dat niet mag op het marktplein en dus uit bezorgdheid over hoe we dit forum een aangename plek kunnen laten (blijven) zijn.
vervolgens zie ik jouw 2 bijdragen tot deze discussie
Over irrelevant duiden van anderen gesproken, mooie pot verwijt de ketel....
en
Ach, jouw mening is natuurlijk de belangrijkste, dus dan moeten we het maar zo doen. Misschien moet je nog wat meer HOOFDLETTERS gebruiken om overtuigender te zijn?
ik voel dit aan als 2x met de voeten vooruit, 2x op de man en 2x als reactie op een post van iemand die zijn persoonlijke mening geeft om inhoudelijk bij te dragen aan de discussie.
ik zou het hier persoonlijk aangenamer vinden als we allemaal een mening kunnen formuleren zonder daarop persoonlijk aangevallen te worden.
Ik zou toch als hoofdmoot inhoud willen blijven zien eigenlijk......
helemaal mee eens en jouw bijdragen zijn daar vaak erg goed!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rik Hendrikx en Charel09

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.452
397
Dordrecht
hallo @Emilio,
ik dacht dat we dit draadje gestart waren nav een discussie ivm wat al dat niet mag op het marktplein en dus uit bezorgdheid over hoe we dit forum een aangename plek kunnen laten (blijven) zijn.
vervolgens zie ik jouw 2 bijdragen tot deze discussie

en

ik voel dit aan als 2x met de voeten vooruit, 2x op de man en 2x als reactie op een post van iemand die zijn persoonlijke mening geeft om inhoudelijk bij te dragen aan de discussie.
ik zou het hier persoonlijk aangenamer vinden als we allemaal een mening kunnen formuleren zonder daarop persoonlijk aangevallen te worden.

helemaal mee eens en jouw bijdragen zijn daar vaak erg goed!
Ik reageer op dezelfde manier als degenen doen waarop ik reageer. Het gaat me dus niet om de inhoud, maar om de vorm.
 

jorisvh

Post veel
Ik reageer op dezelfde manier als degenen doen waarop ik reageer. Het gaat me dus niet om de inhoud, maar om de vorm.
Tja, dan hebben die posts duidelijk een ander effect op ons.
Ik lees 2 inhoudelijk relevante bijdragen waarvan de vorm noch de toon me storen en zie daarop 2 reacties die inhoudelijk niet bijdragen en waarvan de vorm en de toon me wel storen.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
862
449
Noord-Veluwe
@Emilio : kan het zijn dat jij je vooral stoort aan het gebruik van hoofdletters? Ik denk uit je posts op te mogen maken dat je dat als schreeuwen ervaart. Formeel heb je daarin trouwens helemaal gelijk en is dit volgens de nettiquette inderdaad het equivalent daarvan. Maar niet iedereen is zich daarvan bewust of heeft daarbij mogelijk een ander niveau van stemverheffen in gedachten dan jij mogelijk ervaart. Dat is een beetje het lastige in dit soort situaties: wat iemand bedoelt is niet altijd hoe het op een ander overkomt.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.452
397
Dordrecht
@Emilio : kan het zijn dat jij je vooral stoort aan het gebruik van hoofdletters? Ik denk uit je posts op te mogen maken dat je dat als schreeuwen ervaart. Formeel heb je daarin trouwens helemaal gelijk en is dit volgens de nettiquette inderdaad het equivalent daarvan. Maar niet iedereen is zich daarvan bewust of heeft daarbij mogelijk een ander niveau van stemverheffen in gedachten dan jij mogelijk ervaart. Dat is een beetje het lastige in dit soort situaties: wat iemand bedoelt is niet altijd hoe het op een ander overkomt.
Gezien de rest van de post was het intentioneel. Open discussie prima, mening opdringen niet en overschreeuwen al helemaal niet.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
910
765
Nootdorp
Ik heb net de functie 'negeer' uitgeprobeerd'. Deze functie werkt prima, dan krijg je van deze persoon geen posts meer te zien. Daarmee is mijn bezwaar verholpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.